Filmy surrealizm, zemsta, satyra

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje surrealizm, zemsta, satyra. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Rywalizacja pomiędzy dwiema rodzinami – familią szalonej Divine, a rodem Connie i Raymonda. Obie z rodzin sądzą, że to im należy się niechlubne miano najohydniejszych i za wszelką cenę będą chciały to sobie udowodnić. W wyniku konkurowania ze sobą dojdzie do mnóstwa starć.
Albert Spica i jego żona Georgina, przychodzą codziennie do francuskiej restauracji Richarda Borsta i spędzają tam wiele godzin na delektowaniu się kolejnymi przysmakami serwowanymi przez szefa kuchni. Albert jest bardzo wymagającym klientem i takiego samego poświęcenia wymaga od Georginy. Często bije ją i poniża, aby pokazać swoją wyższość. Pewnego dnia, Georgina poznaje w restauracji Michael, prostego właściciela księgarni, w którym się zakochuje. Pod nosem męża, zaczyna go zdradzać w kuchni restauracji.
Czy można być urodzonym mordercą? Mickey Knox i jego żona Mallory, zostali zepsuci przez otaczający ich świat. Oboje byli wykorzystywani seksualnie przez ojców, oboje wychowywali się w patologicznych familiach. Wydają się być idealną parą, która ma ciekawe, a zarazem zabójcze hobby: otóż Knoxowie są seryjnymi mordercami. Podróżując autostradą 666, mordują kolejne napotykane osoby, nie patrząc na to, czy jest to policjant, rolnik, czy wykształcony prawnik. Ale czy idylla pary morderców może trwać wiecznie?


Akcja filmu toczy się w Hollywood. Animowany bohater królik Roger, wynajmuje prywatnego detektywa Eddiego Valianta (Bob Hoskins), który ma za zadanie śledzić żonę gwiazdora i zdobyć dowody jej zdrady. Kiedy zostaje zamordowany domniemany kochanek pięknej Jessiki, podejrzenie spada na Rogera. Niczemu winny królik ścigany przez policję może liczyć jedynie na pomoc Eddiego.

Lokator

7,9
Polański wciela się w postać Trelkovskiego, cichego i niepozornego urzędnika, którego szare życie wypełnia się strachem i grozą, kiedy wprowadza się do nowego mieszkania. Do narastającej paranoi przyczyniają się inni lokatorzy, którzy nie zrobią niczego, by pomóc mu opanować obsesję na tle tragicznego losu poprzedniej lokatorki. Czy lęki Trelkovskiego są istotnie uzasadnione czy też są po prostu wynikiem jego prawdopodobnego załamania nerwowego?
Francja, lata 30. Bogaci właściciele ziemscy angażują do pracy pokojówkę Céléstine (Jeanne Moreau). Młoda dziewczyna z obrzydzeniem obserwuje swoich pracodawców, którzy stopniowo demaskują się jako frustraci, zboczeńcy, rasiści i zbrodniarze. Wiąże się z fascynującym ją seksualnie robotnikiem Josephem. Nie godzi się jednak na małżeństwo i donosi na niego, kiedy ten dopuszcza się zbrodni.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…