Filmy powrót, polska

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje powrót, polska. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Szyfry

7,0
Bohaterem jest Tadeusz, który od dwudziestu lat znajduje się na emigracji w Anglii. Na wezwanie syna przybywa do Krakowa. Znajome miejsca przypominają o tragicznych wydarzeniach z 1939 roku. Postanawia odkryć prawdę o śmierci młodszego syna.

Sami swoi

8,2
Przed wojną Kargulowa krowa weszła na łąkę Pawlaków, co spowodowało, że spłonęły dwie stodoły, polała się krew i Jaśko Pawlak, uciekając przed karą za pocięcie kosą Kargula, musiał wyemigrować do Ameryki. Tenże Jaśko, teraz John, przyjeżdża po wojnie do Polski i zastaje sytuację niezwykłą – obie rodziny żyją w zgodzie i harmonii. Tak jednak nie od razu było, ale życie zmusiło repatriantów zza Buga do zakończenia dawnego sporu, a miłość Witii Pawlaka i Jadźki Kargulanki połączyła ich więzami rodzinnymi.
Opowieść o niezłomnej woli i wielkiej wierze przeciwstawionym fizycznej sile i politycznym mechanizmom. To prawdziwa historia Tenzina Gyatso - tybetańskiego chłopca, który jako Dalaj Lama prowadził swój naród przez najbardziej burzliwe czasy w jego historii.


Inżynier Jan Wiktus (Zygmunt Kęstowicz) wraca z zagranicy do rodzinnego miasteczka, gdzie czeka na niego stęskniona żona Helena (Ewa Wawrzoń). Wkrótce po powrocie, w domu Wiktusów, pojawia się Paola Campobella, kobieta którą Jan poślubił we Włoszech. Od tej pory rodzina inżyniera znajdzie się w centrum zainteresowania i będzie niewyczerpanym źródłem plotek. O ile mieszkanie we trójkę w zgodzie pod jednym dachem, okazuje się dla Wiktusów możliwe, o tyle dla miejscowej ludności ten stan rzeczy jest nie do zniesienia. Główny zainteresowany nie zamierza poddawać się naciskom opinii publicznej. Przecież kocha obie kobiety.
Gdy Polak chce coś osiągnąć, nic nie jest w stanie go powstrzymać, nawet zdrowy rozsądek. Bracia Roman i Edek uciekają z Polski by podbić Europę. Nie zniechęca ich nawet fakt, że tam zamiast kawioru muszą jeść konserwy dla kotów. Pewnego dnia dzięki swej bezczelności trafiają na międzynarodowy festiwal filmowy... jako filmowcy z Islandii. Świat showbusinessu staje przed nimi otworem - producenci i światowe gwiazdy prześcigają się w propozycjach. Słowem: żyć nie umierać! A interesy idą coraz lepiej - Edek i Roman sprzedają filmy jak świeże bułeczki. Nadeszła pora uderzyć do Hollywood.
Film opowiada o Polakach, byłych więźniach obozu koncentracyjnego, którzy w 1945 roku zostają wyzwoleni przez Amerykanów i znowu trafiają do obozu (dla uchodźców). Wieloletni pobyt w obozie koncentracyjnym nieuchronnie prowadzi do psychicznych dewiacji. Fenomen się pytanie, czy człowiek, który przeżył piekło obozu, będzie umiał kiedykolwiek o nim zapomnieć.
Funkcjonariusz w czarnej, skórzanej marynarce i sweterku polo, łamiący wszelkie opory moralne, 500-złotowy banknot z „górnikiem”, szczyt dobrego smaku – papierosy Silesia, radiowóz marki Warszawa i mrożący krew w żyłach pościg na brukowanych kostką ulicach Warszawy – syrenką za starym wartburgiem. To klimat, który – wyprany dziś z politycznych i propagandowych kontekstów – budzi w widzach odruch sympatycznej nostalgii za starymi, dobrymi czasami.
Andrzej Uriaszewicz jest inżynierem, interesuje się sztuką. Szczególnie zajmuje go cenny obraz Veronese'a „Uczta Baltazara”. Wraca po wojnie do Polski, aby przemycić dzieło za granicę. Kiedy ze swym dawnym znajomym stwierdzają, że obrazu nie ma w skrytce, gdzie go przed wojną schowano, rozpoczynają poszukiwania. Uriaszewicz, aby ułatwić sobie zadanie, podejmuje pracę nauczyciela… Czy uda się odnaleźć zaginione dzieło? Czy inżynier wytrwa w postanowieniu powrotu za granicę?
Komedia muzyczna o gwiazdce festiwalu opolskiego, która próbuje zrobić karierę w Paryżu. Młoda laureatka Nagrody Publiczności wyjeżdża nad Sekwanę, by tam zabłysnąć jako piosenkarka. Występy nie przynoszą jednak sukcesu. Stara się ukryć ten fakt i różnymi sposobami dąży do podpisania kontraktu. Jej ukochany, młody kompozytor Piotr, odkrywa prawdę o rzekomej karierze Marioli, jednocześnie sam odrzuca propozycję zainteresowanej nim uznanej gwiazdy, która chce lansować jego piosenki. Oboje – nie osiągnąwszy wymarzonego sukcesu, ale zakochani – wracają do Warszawy.
Oto świat Ariela: mała, nieco zaniedbana dzielnica handlowa w dolnej części Buenos Aires, gdzie włoscy sklepikarze pokrzykują przez cały dzień, Koreańczycy handlują przedmiotami spod znaku feng-shui, a stary Osvaldo nie sprzedaje niczego. Tu matka Ariela prowadzi mały sklepik z damską bielizną, a brat zajmuje się importem i eksportem. To świat oswojony i wygodny – zwłaszcza w porównaniu z ogarniającym Argentynę powszechnym chaosem. W panującym w kraju ogólnym bałaganie wielu młodych ludzi poszukuje swoich korzeni. Nie chodzi tu jednak o poznanie własnej tożsamości, ale raczej o spełnienie biurokratycznych wymogów, po to, by uzyskać paszport kraju przodków, który umożliwi im wyjazd do europejskiego raju – miejsca, gdzie nadzieja jest wciąż żywa. Ariel marzy o czymś więcej, niż polski paszport. Miałby do niego prawo, bo jego dziadkowie uciekli niegdyś z Polski przed Holokaustem. Ale on przede wszystkim pragnie zrozumieć… Dlaczego jego ojciec opuścił rodzinę wkrótce po narodzinach syna, aby walczyć w Izraelu? Czemu nigdy nie wrócił? Dlaczego nie poruszyło to specjalnie ani matki, ani starszego brata? Prawda jest jednak nieuchwytna. Gdy ojciec Ariela w końcu powraca, przywozi ze sobą nowe prawdy, nową historię, i wreszcie, bardzo spóźniony uścisk – utracony na tak długo.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…