Filmy klasa, relacja matka-syn

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje klasa, relacja matka-syn. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Maik to nastolatek i typowy samotnik: nie ma przyjaciół, dziewczyny i hobby. Wszystko się zmienia w momencie, gdy na jego drodze staje Czik – zawadiacki nastolatek, buntownik i rozrabiaka, który bez skrępowania sięga po alkohol czy wszczyna bójki. Między chłopakami nawiązuje się nić porozumienia, która przeistacza się w przyjaźń – są gotowi niemal na wszystko. Pewnego razu Czik kradnie starą Ładę, którą udają się w spontaniczną podróż – bez mapy, bez planu i bez rodziców. Zaczyna się wielka wakacyjna przygoda, która pozostanie w pamięci chłopaków już na zawsze…
Oparty na powieści Kristin Hunter "Właściciel" jest jednym z najbardziej odważnych filmów swoich czasów. To zjadliwy, pełen współczucia i humoru komentarz dotyczący kwestii rasy i klasy w USA. Beau Bridges gra nieszczęśliwego bogacza Elgara Endersa, który w dobrej wierze kupuje kamienicę w zamieszkanej przez Afroamerykanów dzielnicy Park Slope na Brooklynie, doprowadzając tym samym do konfliktów wśród lokatorów i na łonie swojej snobistycznej rodziny.
Michael (Keir Gilchrist) jest uczniem liceum i klasowym kujonem. Chłopak nie czuje się w klasie dobrze, ponieważ jest ciągle obiektem drwin kolegów i koleżanek. Nie może też znaleźć wspólnego języka z nauczycielami. Wszystko ulega zmianie, gdy poznaje piękną Emily (Brie Larson). Pomimo sprzeciwu rodziców, postanawia się z nią spotykać.


W domu Hanny (Michele Laroque) i Jeana (Jean-Philippe Ecoffey), rodziców czworga dzieci, odbywa się przyjęcie. Na imprezę przychodzą sąsiedzi i przyjaciele gospodarzy ze swoimi pociechami. Wszyscy są odświętnie, elegancko ubrani. Nawet 7-letni Ludovic (Georges Du Fresne), syn wydających przyjęcie, jest gustownie przebrany ... za dziewczynkę. Początkowo wszyscy uznają to za niegroźną psotę małego figlarza. Z czasem jednak sytuacja staje się dwuznaczna i krępująca szczególnie gdy Ludovic wprost deklaruje, że kiedy dorośnie chce być dziewczyną. Okazuje się, że uwielbia bawić się lalkami, i co najbardziej bulwersuje dorosłych, podoba mu się chłopiec, z którym siedzi w ławce. Bawi się z nim nawet w wesele, występując oczywiście w roli panny młodej....
Szesnastoletni Joosep jest prześladowany w szkole. Wkrótce poprzysięga zemstę na swoich oprawcach.
Wieś w protestanckich północnych Niemczech. 1913-14 rok w przededniu wybuchu Wielkiej Wojny i historia dzieci, także nastolatków, udzielających się w lokalnym chórze prowadzonym przez miejscowego nauczyciela przy wsparciu mieszkańców - barona, zarządcy, pastora, lekarza, akuszerki i farmerów. Tą mała społeczność zaczynają dotykać dziwne zdarzenia, które z czasem przyjmują charakter rytualnej kary. Kto za tym stoi?
Nastolatka z pomocą przyjaciół walczy z wampirami, demonami i innymi piekielnymi stworzeniami.
Oskar w dniu swoich trzecich urodzin podejmuje decyzję, że nigdy nie dorośnie. Realizację tego dziwnego przedsięwzięcia ułatwia mu wypadek - spada ze schodów w piwnicy i przez resztę życia rzeczywiście nie rośnie. Mamy więc do czynienia z malcem o nadąsanej twarzy i małych oczkach, który nigdzie się nie rusza bez swojego blaszanego bębenka i tłucze weń z niezrozumiałym zapamiętaniem. Umie także krzyczeć tak głośno, że wokół szyby pękają. Ekranizajca powieści jest kroniką życia małego Oskara, a także protestem jednostki wobec koszmaru II wojny światowej.
Oto on, Napoleon Dynamite, nowy rodzaj bohatera. Bryluje wśród szkolnej braci dumnie obnosząc pseudo-afro i obciachowe śniegołazy do przyciasnego garnituru. Nieprzeciętnie - w swoim mniemaniu - uzdolniony, wciąż szkicuje fantastyczne bestie, chyba że przeszkadza mu naprawdę wredny wuj Rico i brat Kip, którego spacyfikować może tylko lewy sierpowy...
Słowa kluczowe

Proszę czekać…