Filmy rasizm, nastolatek

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje rasizm, nastolatek. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Serial opowiada historie Petera Griffina i jego nie do końca zwyczajnej rodziny z amerykańskiej klasy średniej. Lois, kochająca żona Petera, codziennie walczy o utrzymanie odrobiny normalności w ich życiu. Mają oni trójkę dzieci: 16-letnią Meg, która desperacko pragnie być zauważoną, 13-letniego syna Chrisa, najlepszego w całodniowym obijaniu się i rocznego niemowlaka Stewie'ego, bystrego malucha, który całymi dniami snuje plany zawładnięcia i zniszczenia świata. Ostatnim członkiem rodziny Griffinów jest inteligentny, gadający pies Brian, który zawsze służy rodzinie poradą lub krytycznym komentarzem.
Siedemnastoletnia Sarah przenosi się do nowej szkoły w Los Angeles. Jej uwagę zwracają trzy rówieśnice, nazywane czarownicami z Eastwick. Trapione przez różne kompleksy, dziewczęta rzeczywiście szukają drogi do czarnej magii, chętnie też witają w swoim gronie Sarah, która - jak się okaże - jest czarownicą naturalną. Dzięki niej udaje się zamknąć magiczny krąg. Każda z nich otrzymuje dar, o jaki prosiła - miłość, urodę, nienawiść, siłę. Czy jednak czarownice z Los Angeles potrafią właściwie wykorzystać swe zdolności? Już niebawem przyjdzie im stoczyć krwawą bitwę - między sobą.

Mowa ptaków

5,4
7,9
Tytułowa Mowa ptaków jest językiem, jakim posługują się wykluczeni z agresywnej, hałaśliwej większości: dręczony przez dzieci nauczyciel historii, wyrzucony z pracy polonista, trędowaty kompozytor, dziewczyna sprzątająca w domu bankiera, szpotawa kwiaciarka i zafascynowana kinem uczennica. Zepchnięci na out przez reprodukujący bezmyślność system, przez skandujące „Nie-na-wi-dzę! Nie-na-wi-dzę!” stadionowe bandy nazioli; na swoją obronę mają tylko ironię, kwiaty i cytaty z klasyków.


O-Otello

6,7
Odin (Mekhi Phifer) jest nie tylko niezwykle popularny i lubiany przez kolegów, ale spotyka się także z Desi Brable, piękną córką (Julia Stiles) dziekana Palmetto Grove Academy (John Heard). Najbliższy przyjaciel Odina, Hugo Goulding (Josh Hartnett), postać wiernie wzorowana na podstępnym Jago, jest także jego kolegą z drużyny i synem trenera Duke'a Gouldinga (Martin Sheen). Na prośbę ojca Hugo podejmuje się koleżeńskiej opieki nad Odinem, któremu ma pomóc zaaklimatyzować się w prestiżowej szkole. Lecz wkrótce staje się jasne, że Odin świetnie sobie radzi sam; zostaje gwiazdą szkolnej społeczności, zyskuje sobie uznanie i sympatię trenera, nauczycieli i uczniów. W Hugonie rodzi się zawiść, która zawładnie całym jego życiem; będzie chciał zniszczyć Odina za wszelką cenę. Hugo jest zamknięty w sobie i nieco tajemniczy; ludzi traktuje instrumentalnie i manipuluje nimi tak, by osiągnąć własne cele. Znakomicie wciela się w rolę najlepszego przyjaciela Odina; to właśnie jemu Odin zwierza się ze swoich problemów; Hugo jest jego nieodłącznym towarzyszem i doradcą.
Dean Singer ma nieuleczalne stadium raka i zamierza spędzić ostatnie dni swojego życia opiekując się jako wolontariusz 15-letnim Louisem "Zig Zag" Fletcherem. Załatwia autystycznemu chłopcu pracę jako pomywacz w restauracji pana "Ropucha" Waltersa. Okrutny ojciec Louisa zmusza go do płacenia czynszu za mieszkanie, więc nasz bohater kradnie pieniądze z sejfu szefa...
Film dokumentalny przedstawiający jedenastu nastolatków dorastających w jednej z najbardziej ubogich dzielnic we Francji. Pomimo trudności życiowych mają swoje marzenia i ambicje.
Kiira i Leni to dziwnie wyglądająca para nastolatków: ona – jasnowłosa bogini; on – skejter-suchoklates. Na którejś z imprez w końcu spełnia się marzenie Leniego i spędza z Kiirą kilka chwil na osobności, efektem czego dziewczyna zachodzi w ciążę. Postanawiają zachować dziecko. Sytuacja dość szybko przerasta rodziców przy nadziei. Zwłaszcza Leniego, który zawieruszył się pośród fińskich Dziarskich Chłopców, szykujących się, by dać odpór rzekomo nadciągającej fali muzułmańskich imigrantów. Leni pośród otaczających go radykałów czuje się tak, jak Kiira pośród swych wyzwolonych z wszelkich uprzedzeń psiapsiółek. Spotkanie tych dwóch odmiennych światów, wymuszone ciążą, dość niespodziewanie doprawione szczerym i zaskakująco dojrzałym uczuciem miłości, nie może obejść się bez ofiar.
Żywiołem Dumonta jest obserwacja. W Życiu Jezusa przygląda się grupie nastolatków żyjących z dnia na dzień na flandryjskiej prowincji, w rodzinnym mieście reżysera – Bailleul. Pozujący na motocyklowy gang chłopcy jeżdżą po okolicy, naprawiają stary samochód, grają w orkiestrze dętej. Ich uporządkowana, choć tkwiąca w wiecznym zawieszeniu egzystencja, nie przynosi żadnych wyzwań. Najwrażliwszy z bandy, epileptyk Freddy, przeżywa młodzieńczą miłość. Kiedy jego dziewczyna Marie, zaintrygowana zabiegającym o jej względy arabskim emigrantem Kaderem, porzuci Freddy’ego, chłopak znajdzie okazję, żeby się zemścić. Rutyna i dosłowność miłosnych zbliżeń zostanie skontrastowana z przemocą, która popycha Freddy’ego w koleiny męskości. Oto prawdziwa inicjacja w ludzkim świecie.
Palestyńsko-izraelski chłopiec o imieniu Eyad (Tawfeek Barhom) zostanie wysłany do szkoły z internatem w prestiżowej, żydowskiej Jerozolimie, gdzie walczy się z problematyką języka, kultury i tożsamości.
Weteran wojny wietnamskiej zostaje taksówkarzem. Jeździ głównie w nocy, od najgorszej strony poznaje życie Nowego Jorku. Nie może pogodzić się z otaczającym go zewsząd złem i zakłamaniem. Przygotowując się do zamachu na senatora poznaje dwunastoletnią prostytutkę, którą postanawia odesłać do domu...
Słowa kluczowe

Proszę czekać…