Filmy miłość, dziewiętnasty wiek

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje miłość, dziewiętnasty wiek. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Rosalie

0,0
6,5
Francja, lata 70. XIX wieku. Rosalie to młoda kobieta inna niż wszystkie, obdarzona wyjątkową tajemnicą - jej twarz i ciało pokrywają włosy. Przez całe życie ukrywała prawdę, aby zachować bezpieczeństwo i dopasować się do otoczenia. Aż do czasu, kiedy na swojej drodze spotka Abla, nieświadomego jej sekretu zadłużonego właściciela baru, który bierze z nią ślub dla posagu. Czy Abel będzie w stanie pokochać Rosalie i dostrzec w niej kobietę, gdy pozna prawdę?
Poznajemy alternatywną historię, gdzie podczas wojen napoleońskich, na początku XIX wieku, magia jest znana na całym świecie, choć rzadko praktykowana. Pan Norrell jest w stanie sprawić, że statua chodzi i mówi. Jego służący namawia go na podróż do Londynu i pomoc w wojnie z Francją. Pan Norrell zaskarbuje sobie przychylność rządu, przywracając do życia narzeczoną jednego z polityków. Tymczasem Jonathan Strange stara się zaskarbić sobie miłość ukochanej Arabelli - dlatego też zaczyna studiować magię.
Scarlett O'Hara jest kapryśną córką właściciela posiadłości w Georgii i zakochuje się w Ashleyu Wilkes. On jednak zaręcza się z inną kobietą.


Wilkołak

6,2
Arystokrata Lawrence Talbot (Benicio Del Toro) na prośbę Gwen Conliffe (Emily Blunt) - narzeczonej brata, powraca do rodzinnej posiadłości, by pomóc w poszukiwaniach jej ukochanego. Pojednany się ze swym despotycznym ojcem (Anthony Hopkins), Talbot odkrywa, że za zaginięciem brata może stać krwiożercza bestia, która terroryzuje okolicznych mieszkańców. Sprawą interesuje się również Scotland Yard, który wysyła na miejsce swego najlepszego człowieka, podejrzliwego inspektora Amberline’a (Hugo Weaving). Tablot postanawia zgładzić potwora, ale nawet w najczarniejszych snach nie mógłby przeczuwać, jak przerażające przeznaczenie będzie mu pisane.
W Jaśniejszej od gwiazd Campion skutecznie unika stereotypów i sentymentalizmu i w piękny sposób opowiada historię Fanny Brawne (Abbie Cornish) i Johna Keatsa (Ben Whishaw), których burzliwy związek zakończyła przedwczesna śmierć poety w wieku dwudziestu pięciu lat. Keats i Brawne bynajmniej nie zakochali się w sobie od pierwszego wejrzenia. Uczucie, które ich ostatecznie połączyło było płomienne i bardzo intensywne, pomimo iż tak naprawdę pozostało platoniczne. Fanny była córką właścicielki domu, w którym mieszkał on, biedny poeta – w ówczesnych czasach najgorsza z możliwych partii dla młodej damy z dobrego domu.
Wojna secesyjna. Ranny w czasie bitwy Inmam postanawia wrócić do domu, gdzie czeka na niego ukochana Ada. Jednak po drodze będzie musiał stawić czoło zdemoralizowanym żołnierzom, łowcom nagród oraz zbiegłym niewolnikom. Tymczasem Ada po śmierci ojca walczy o przetrwanie - farma ma zostać bowiem zlicytowana. W ogarniętym wojną kraju samotnej młodej kobiecie zewsząd grozi niebezpieczeństwo. Na szczęście z pomocą przychodzi jej ciężko doświadczona przez los Ruby.
Jest to historia dwóch sióstr: pragmatycznej Elinor (Emma Thopson) oraz uczuciowej i upartej Marianne (Kate Winslet). Kiedy ich ojciec - Henry Dashwood - umiera, jego majątek przechodzi w ręce najstarszego syna z pierwszego małżeństwa. Elinor i Marianne wraz matką zmuszone są zamieszkać w skromnej, wiejskiej posiadłości. Marianna angażuje się w romans z Willoughbym (Greg Wise), podczas gdy Elinor boryka się z problemami finansowymi rodziny oraz uczuciem do Edwarda Ferrara (Hugh Grant).

Fortepian

7,5
Ada McGrath opuszcza rodzinną Szkocję i wraz z córką przypływa do Nowej Zelandii. Tam czeka na nią Alisdair Stewart, mężczyzna, którego poślubiła korespondencyjnie na polecenie ojca. Kobieta jest niemową, a ze światem porozumiewa się dzięki pomocy córki. Jej jedynym prawdziwym łącznikiem ze światem staje się jednak fortepian. To dzięki temu niezwykłemu instrumentowi nawiązuje ona przedziwną, pół handlową relację z żyjącym na styku cywilizacji białych i Maorysów Bainesem. Ich romans okazuje się wkrótce silniejszy niż przywiązanie do konwenansów wiktoriańskiego świata i tradycyjnie rozumianej moralności. Przepiękna dzika wyspa jest odtąd tłem dramatycznych wydarzeń, które stanowią przełom w życiu Ady.
Boris Karloff jako najsłynniejsze monstrum świata, w filmowym klasyku, powszechnie uznawanym za najlepszy horror w całej historii tego gatunku. Dr Frankenstein (Colin Clive) rzuca wyzwanie prawom życia i śmieci, tworząc z fragmentów ludzkich zwłok człekokształtnego potwora (Karloff).
Opowieść o losach rodziny Ingallsów, która w drugiej połowie XIX wieku kupuje domek w pobliżu miasteczka Walnut Grove. Z początku grupa mieszkańców nieufnie odnosi się do nowych sąsiadów, lecz z biegiem czasu Ingallsowie zdobywają wielu nowych przyjaciół.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…