Filmy paryż, rewolucja

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje paryż, rewolucja. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Danton

7,3
Akcja filmu rozpoczyna się wiosną 1794 r. W rewolucyjnej Francji szaleje terror. Billaud Varenne oskarża Dantona i jego przyjaciół o działalność kontrrewolucyjną. Robespierre nie zgadza się wprawdzie na sądzenie Dantona, ale inni członkowie Komitetu przytaczają wciąż nowe argumenty przeciwko niemu. Jednocześnie dochodzi do konfiskaty redagowanej przez Desmoulinsa gazety dantonistów „Vieux Cordelier”. Wkrótce Danton otrzymuje poufne ostrzeżenie, że rząd nosi się z zamiarem aresztowania go. Z inicjatywy Robespierre'a dochodzi do spotkania obu przywódców, ale nie udaje im się osiągnąć porozumienia. W Komitecie Ocalenia Robespierre domaga się aresztowania Dantona. Nalega, by nastąpiło to szybko, gdyż czas pracuje na korzyść jego przeciwnika, który może w ciągu paru dni zmobilizować przeciw rządowi armię. Na podstawie raportu Saint-Juste'a zostaje przygotowana lista osób do aresztowania.

355

5,7
4,3
Największe agencje wywiadowcze z różnych stron świata wpadają na trop międzynarodowej organizacji przestępczej, która planuje globalny atak zagrażający bezpieczeństwu ludzkości. Jest oczywiste, że żaden nawet amerykański wywiad w pojedynkę nie ma szans w konfrontacji z nowym zagrożeniem. Do życia powołana zostaje więc międzynarodowa ściśle tajna super grupa pod kryptonimem 355, w skład której wchodzą najlepsze agentki z nierzadko wrogich sobie wywiadów. Grupa indywidualności o niezwykłych zdolnościach i umiejętnościach musi pokonać dzielące je różnice i stanąć do walki o bezpieczeństwo świata.
Sidonie Laborde (Léa Seydoux) pracuje jako służąca i z poświęceniem służy kapryśnej królowej Marii Antoninie (Diane Kruger). Zamieszki w Paryżu zwiastują wybuch rewolucji.


Opowieść o spartaczonym Armagedonie, w której pojawiają się anioł, demon, jedenastoletni Antychryst i wieszcząca zagładę czarownica.
Wypalony reżyser filmowy, nie ma już weny aby nakręcić kolejny film. Ucieka w świat fantazji przed przytłaczającym go otoczeniem.
Film skupia się na trojgu dwudziestoparolatków, w niekonwencjonalnym miłosnym trójkącie. Paryż latem 1972 roku. Alexandre jest bezrobotnym młodym człowiekiem zaangażowanym w zwiazek zarówno z Marie jak i polską pielęgniarką Veroniką.
Lata dwudzieste ubiegłego wieku. Wojna domowa zbliża się do zakończenia. Po wdarciu Czerwonej Armii na Krym zaczyna się paniczna ucieczka tych, którzy nie popierali rewolucji. W tym strasznym biegu znajdują się szeregi rozmaitych ludzi - bezbronna Serafima Korzuchina i dama pułku Luśka, docent Gołubkow i generał Chludow. Wypędzeni na emigracyjne życie rosyjscy inteligenci tracą grunt pod nogami. Ostatnią szansą ocalenia Serafimy staje się wyjazd Gołubkowa i generała Czarnoty do Paryża...
Diego (Yves Montand) jest jednym z głównych przywódców hiszpańskiej partii komunistycznej. Jedzie do Paryża (gdzie mieszka) z misji w Madrycie. Został zatrzymany na granicy przy kontroli tożsamości, ale udaje mu się przejść dzięki Nadine (Geneviève Bujold), córki mężczyzny, którego paszport jest wykorzystany przez niego. Kiedy przybywa do Paryża, zaczyna poszukiwania jednego ze swych towarzyszy, Juana (Jean-François Rémi), by uniemożliwić mu wyjazd do Madrytu, gdzie mógłby zostać aresztowany przez policję Franco.
Akcja filmu toczy się w Paryżu w burzliwych latach 1968 - 1969. Studenci, a także związki zawodowe buntują się przeciwko polityce rządu. François (Louis Garrel) jest dwudziestoletnim poetą, który uchyla się od służby wojskowej. Lubi barykady, ale nie należy do takich, którzy rzucaliby koktajlem Mołotowa w policję. Nałogowo pali opium i dyskutuje o rewolucji ze swoim przyjacielem Antoine'm (Julien Lucas). Korzysta z tego, że Antoine odziedziczył w spadku mieszkanie - mieszka u niego i żyje na jego koszt. Poznaje rzeźbiarkę Lilie (Clotilde Hesme) i zakochuje się w niej z wzajemnością. Mija rok, a bohater nadal, delektując się dymem opium, pisze wiersze, kocha się z Lilie, dyskutuje o polityce. Czy zdobędzie się na odwagę, by uczynić coś, co odmieni jego egzystencję?
Jak się uczymy? Co wiemy? Patricia (Juliet Berto) i Émile (Jean-Pierre Léaud), spotykają się w studio dźwiękowym, aby omówić naukę i drogę do rewolucji. Sceny buntu studenckiego w Paryżu, wojny w Wietnamie i innych wydarzeń z końca lat 60. wraz z plakatami, zdjęciami i rysunkami są tłem dla ich słów. Oprócz rozważań dwóch postaci, przedstawiona jest ścieżka dźwiękowa zawierająca narrację, muzykę, klipy informacyjne i hałas. Efektem jest montaż, medytacja, refleksja nad pomysłami oraz sposób mieszania słów i obrazów.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…