Filmy ślub, relacja siostra-siostra, relacja mąż-żona

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje ślub, relacja siostra-siostra, relacja mąż-żona. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Osada

6,4
Osada przenosi nas ponad sto lat w przeszłość. W małej wiosce zżyta ze sobą społeczność wiedzie spokoje życie, koncentrując się na zwykłych ludzkich sprawach – na pracy, nieszczęśliwej miłości i wyznaniach typu: „Kocham cię bardziej niż słońce i księżyc razem wzięte”. Społeczność jest zżyta, bo nie ma innego wyjścia – nikt z tytułowej osady nie może wystawić nosa poza wioskę, bo w okolicznych lasach żyją tajemnicze, krwiożercze stworzenia. Bestie niekiedy jednak wyłażą z lasu, rozrabiają w wiosce i atakują ludzi.
Dwaj przypadkowi pasażerowie pociągu jadącego z Waszyngtonu do Nowego Jorku, w ramach "dżentelmeńskiej" umowy decydują się na dokonanie dwóch morderstw - każdy z nich ma zabić człowieka wskazanego przez wspólnika zbrodni. W takim przypadku istnieje niewielka szansa odnalezienia winnego...
Kym (Anne Hathaway) wraca do domu na ślub swojej siostry Rachel (Rosemarie Dewitt). Rozpoczyna się pełne muzyki i miłości doniosłe wydarzenie, na które przybywają liczni krewni i przyjaciele. Kym nie jest jednak w stanie oddać palmy pierwszeństwa pannie młodej. Wkrótce tłamszone w rodzinie napięcia zaczynają doprowadzać do wrzenia. Mimo, że weekend wypełniony zostaje kryzysami i konfliktami, odwaga i szczerość dwóch sióstr łączą rodzinę w celebracji. Rachel wychodzi za mąż to intymny i inspirujący portret dysfunkcyjnej rodziny starającej poradzić się z tragediami i nowymi początkami.


Małe kobietki

6,9
7,3
Scenarzystka i reżyserka Greta Gerwig (Lady Bird) podeszła do tematu kultowej powieści „Małe kobietki”, bazując na książce oraz rysunkach Louisy May Alcott; przygląda się alter ego autorki – Jo March, sięgając do fikcyjnego życia, które ta prowadzi w wyobraźni. Spojrzenie Gerwig na ukochaną przez publiczność historię czterech sióstr March, zdeterminowanych, by żyć po swojemu, jest zarówno ponadczasowe, jak i silnie osadzone w rzeczywistości.
Młoda meksykańska dziewczyna, Maya, dostaje się z Meksyku do swej siostry w Stanach. Ta ma dla niej pracę dozorczyni i sprzątaczki w fabryce. Fatum postawi na jej drodze Sama, porywczego amerykańskiego aktywistę, który chce walczyć z pracodawcami. Dziewczyna wbrew radom Rosy angażuje się w sprawę, ryzykując wydalenie z kraju swoje i siostry.
Rakel, Marta, Karin i Annette są żonami czterech braci. Czekając w domku letniskowym na swoich mężów, opowiadają historie o swoich małżeństwach. Rakel opowiada o swoim romans pozamałżeńskim i reakcji męża. Marta opowiada o tym, że nie chciała wychodzić za mąż i pragnęła wychowywać dziecko sama. Karin mówi o tym, co się stało, kiedy ona i jej mąż utknęli razem w windzie. Podczas gdy kobiety opowiadają swoje historie, młodsza siostra Marty, Maj, zamierza uciec...
Codzienne życie zwykłych ludzi – pracowników laboratorium w jednym z instytutów medycznych w Warszawie oraz ich rodzin. Losy i drogi życiowe głównych bohaterów przecinają się w coraz to nowych punktach, powstają różne nowe relacje. Na przemiany w życiu prywatnym głównych postaci niebagatelny wpływ mają coraz dynamiczniejsze przekształcenia związane z rokiem 1989.
W dzieciństwie Jilary Griffiths i Jackie Watson były nie rozłączne. Obydwie niezwykle utalentowane muzycznie wybrały jednak zupełnie różne drogi życia. Jackie zawojowała świat jako wspaniała wiolączelistka, Hilary wybrała stabilizację u boku męża Jieffera Morrissey. Romans Jackie z międzynarodowej sławy pianistą i dyrygentem Danielem Barenboinem Frain wprowadza zamęt w życie zawodowe i prywatne obydwu sióstr. Historia opowiadana z perspektywy tak Jackie jak i Hilary jest poruszającą i dramatyczną kroniką burzliwych, pełnych pasji relacji między dwoma siostrami, które rozłączył geniusz, a połączyła miłość.
Małe, czeskie miasteczko wypełnia się dźwiękiem dzwonów kościelnych. Tereza (Anna Geislerová) ma na sobie piękną, białą suknię. Radim (Stanislav Majer) w dobrze skrojonym garniturze wygląda jak książę z bajki. Lato jest w pełni. Wszystko zapowiada, że młodą parę czeka najszczęśliwszy dzień w życiu. Wreszcie mają to z głowy – wzdycha siostra panny młodej. W odpowiedzi słyszy jednak: Przecież dopiero teraz się zacznie. Wraz z tymi słowami w słoneczny dzień wkrada się cień. W relacjach między bohaterami długo oczekiwanej ceremonii zaczyna kiełkować niepokój. Ziarno niepewności zasiewa dziwny, ubrany na czarno mężczyzna, który najpierw pojawia się w kościele, a potem jedzie za weselnym korowodem do domu na wsi. Jest obcym, którego ewidentnie należy się bać. Nikt go nie zna. Pan młody twierdzi, że go nie pamięta, choć tajemniczy Jan Benda (Jirí Cerný) utrzymuje, że jest jego szkolnym kolegą. Niechęć otoczenia nie odwodzi niechcianego gościa od wspólnego ucztowania i beztroskiej zabawy z dziećmi. Jego uporczywa obecność sprawia jednak, że weselna atmosfera napina się jak struna, która nie chce pęknąć. Wszystko się zmienia, kiedy panna młoda odkrywa prezent, jakim osobliwy mężczyzna postanowił obdarować ją i jej męża. Czy otwiera wówczas puszkę Pandory? Czy nowa droga życia państwa młodych, zamiast różami, będzie usłana nieszczęściami?
Fanny Price jest biedną dziewczyną, która mieszka u bogatego wujostwa. Na co dzień prowadzi dość bezbarwne życie, doskonale zdając sobie sprawę z faktu, że jej niski stan majątkowy praktycznie przekreśla normalną przyszłość. W jej świecie, nie liczy się przecież osobowość kobiety, ważne są tylko pieniądze i pozycja społeczna. Tak naprawdę jedyną szansą na ciekawą egzystencję jest znalezienie bogatego męża, ale na to Fanny praktycznie nie ma ci liczyć . . .
Słowa kluczowe

Proszę czekać…