Filmy lata 20. XX wieku, lata 1910-1919

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje lata 20. XX wieku, lata 1910-1919. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Oskar w dniu swoich trzecich urodzin podejmuje decyzję, że nigdy nie dorośnie. Realizację tego dziwnego przedsięwzięcia ułatwia mu wypadek - spada ze schodów w piwnicy i przez resztę życia rzeczywiście nie rośnie. Mamy więc do czynienia z malcem o nadąsanej twarzy i małych oczkach, który nigdzie się nie rusza bez swojego blaszanego bębenka i tłucze weń z niezrozumiałym zapamiętaniem. Umie także krzyczeć tak głośno, że wokół szyby pękają. Ekranizajca powieści jest kroniką życia małego Oskara, a także protestem jednostki wobec koszmaru II wojny światowej.
Krótkometrażówka Tomka Bagińskiego ukazuje burzliwą historię państwa polskiego.
Harold i Erick studiują razem w Cambridge i trenują biegi. Każdy z nich ma jednak odmienną filozofię życiową. Jeden z nich dobrze się bawi i wykorzystuje swój talent aby zdobyć sławę i uznanie. Dla drugiego bieganie to nie tylko świętowanie po wygranych zawodach. Obaj jadą na mistrzostwa olimpijskie, a ich rywalizacja zaczyna przybierać coraz poważniejszy charakter.


Mały, kilkuletni chłopczyk traci rodzinę. Z maleńkiej, rosyjskiej wioski wyjeżdża do miasta. Ma tam zamieszkać w domu wujostwa. Kończy studia, zostaje lekarzem. To doktor Żywago. Nastają bardzo trudne dni rewolucji w Rosji. Żywago trafia do armii. Nie jest mu łatwo. Z wojny wraca cały. Ma śliczną żonę i dziecko. Ale w jego życiu od dawna jest inna kobieta. Losy ich wszystkich mieszają się, zmieniają niemal z dnia na dzień...
Paryż 1913 roku. Coco Chanel ogląda pierwsze skandaliczne przedstawienie „Święta Wiosny” Igora Strawińskiego. Rytmiczny dysonans partytury i szokująca choreografia wywołują burzę. Ale Coco jest zachwycona Igorem, który gwałtownie wybiega z teatru. Siedem lat później, Coco i Igor spotykają się ponownie. Pomimo rozkwitu interesów, Coco pogrążona jest w rozpaczy po tragicznej śmierci swojego kochanka Arthura „Boy” Capela. Igor znalazł się we Francji uciekając przed bolszewicką rewolucją. Pomiędzy projektantką a kompozytorem nawiązuje się natychmiastowa przyjaźń i wzajemna fascynacja. Coco zaprasza Igora wraz z żoną i dziećmi do zamieszkania w jej wilii na obrzeżach Paryża. W czasie letnich miesięcy pomiędzy Coco i Igorem rozwija się romans. Korzysta na tym ich praca: Igor komponuje w nowym, bardziej liberalnym stylu, a Coco tworzy wraz z fabrykantem perfum, Ernestem Beaux, Chanel Nr 5. Tymczasem narastające napięcie panujące w wilii jest trudne do zniesienia.
George Bailey (James Stewart) to młody mężczyzna z małego miasteczka Bedford Falls, który prowadzi wraz ze swym wujem Billym (Thomas Mitchell) kasę budowlaną. W Wigilię Bożego Narodzenia wuj gubi 8000 dolarów, podczas drogi do banku w celu zrobienia depozytu. Załamany George traci sens życia. Gdy dochodzi do próby samobójczej niespodziewanie zjawia się z pomocną dłonią Anioł...
Jest rok 1900. Ciemnoskóry marynarz luksusowego transatlantyku Virginian, Danny (Bill Nunn), przypadkowo znajduje w jednej z sal skrzynię, a w niej porzucone niemowlę. Nadaje mu imię „1900” i postanawia zatrzymać przy sobie. Chłopiec wychowuje się w kotłowni, pozostając w ukryciu aż do chwili, kiedy jako ośmiolatek dostaje się do pomieszczeń pierwszej klasy, siada przy pianinie i daje koncert, który swoją wirtuozerią poraża słuchaczy. Od tego czasu genialny muzyk-samouk (Tim Roth) staje się atrakcją statku. Wieść o jego cudownym talencie rozchodzi się szybko, ludzie przemierzają setki kilometrów, żeby móc go posłuchać. Jednak 1900 nie jest w pełni szczęśliwy. Zaczyna marzyć o tym, aby kiedyś zejść na stały ląd...
Pani detektyw Lilly Rush zajmuje się sprawami sprzed lat. Razem ze swym partnerem Scotty'm Valensem i resztą policjantów z wydziału zabójstw czyli Tomem Stillmanem, Nickiem Verą, Willem Jeffriesem, wznawiają stare śledztwa, by złapać winnego popełnionej zbrodni. Sprawdzają każdy szczegół, by dowieść jego winy.

Kamerdyner

6,3
6,6
Kamerdyner to opowiedziana z epickim rozmachem, inspirowana prawdziwymi wydarzeniami historia splątanych losów Polaków, Kaszubów i Niemców na tle burzliwych wydarzeń pierwszej połowy XX stulecia. Mateusz Krol (Sebastian Fabijański), kaszubski chłopiec, po śmierci matki zostaje przygarnięty przez pruską arystokratkę Gerdę von Krauss (Anna Radwan). Dorasta w pałacu. Rówieśniczką Mateusza jest córka von Kraussów Marita (Marianna Zydek). Między młodymi rodzi się miłość. Ojcem chrzestnym chłopca jest kaszubski patriota Bazyli Miotke (Janusz Gajos), który podczas konferencji pokojowej w Wersalu walczy o miejsce Kaszub na mapie Polski, a potem buduje symbol jej gospodarczego sukcesu: Gdynię. Traktat wersalski, który daje Polsce niepodległość, sprawia, że von Kraussowie tracą majątek i wpływy. Wszyscy bohaterowie czują, że świat, który znali, wkrótce diametralnie się zmieni. Wśród żyjących obok siebie Kaszubów, Polaków i Niemców narasta niechęć i nienawiść. Wybucha II wojna światowa. W lasach Piaśnicy naziści dokonują mordu na ludności kaszubskiej – pierwszego ludobójstwa tej wojny.
W Irlandii, gdzie duma narodowa idzie w parze z religią i romantyczną miłością, urodził się człowiek, którego odwaga i całkowite oddanie ziemi irlandzkiej zmieniły bieg historii, a jego samego uczyniły legendą za życia. Neil Jordan stworzył przepiękną balladę osadzoną wśród jednej z najbardziej urokliwych wysp na świecie. Liam Neeson wciela się w postać Michela Colinsa, który stanął na czele narodu umęczonego terrorem. Za gwałt zadawany przez Anglików na niewinnej ziemi i ludność Irlandia odpłaca oprawcom takimi samymi bolesnymi ciosami.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…