Filmy rasizm, nowy jork

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje rasizm, nowy jork. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Fabuła serialu Pozłacany wiek rozpoczyna się w 1882 roku, kiedy to młoda Marian Brook po śmierci ojca przenosi się z wiejskiej Pensylwanii do Nowego Jorku, gdzie zamieszkuje ze swoimi staroświeckimi ciotkami Agnes van Rhijn i Adą Brook. Wiek pozłacany oznacza okres w historii Ameryki, kiedy to doszło do gwałtownego rozwoju przemysłu oraz intensywnego napływu imigrantów.
Szesnastoletni Jamal Wallace (Brown) jest utalentowanym sportowcem z Bronxu, który skrycie marzy o karierze literackiej. William Forrester (Connery) jest powieściopisarzem, który żyje w samotności, z dala od świata. Przed laty wydał książkę, która przyniosła mu sławę, po czym wszelki słuch o nim zaginął. Dzięki przypadkowemu spotkaniu Forrester zostaje mentorem Jamala. Służy mu swą wiedzą i doświadczeniem nie przypuszczając nawet, że niezwykła przyjaźń odmieni ich obu. Za radą Forrestera Jamal weźmie sprawy w swoje ręce, a pisarz uświadomi sobie, że musi przełamać wewnętrzne opory i ponownie stawić czoła światu.
Nowy Jork, rok 1863. Dzielnica Five Points – ciemny zakątek miasta, od dawna uważany przez Nowojorczyków za centrum występku i chaosu. Na tle tej brutalnej i bezpardonowej walki o dominację i prawo do życia, rozgrywa się historia młodego chłopaka, Amerykanina irlandzkiego pochodzenia. Amsterdam Vallon jako mały chłopiec jest obserwatorem bitwy gangów, w której ginie jego ojciec, człowiek bez reszty oddany sprawom swojej społeczności.


Fotograf amator (Robert De Niro) o przydomku "Peeping John", jest weteranem wojny w Wietnamie. Pewnego dnia wpada na pomysł zrobienia z dachu budynku swojego wieżowca zdjęć jego mieszkańcom. Jednak nie mają być to zwykłe zdjęcia, tylko prawdziwe zdjęcia erotyczne a może nawet coś więcej. Z kilkudziesięciu okien domu, wybiera cztery i zaczyna robić fotografie. Podgląda trzy śliczne mieszkające razem sekretarki, parę hipisów, playboya oraz zwykłą gospodynię domową. Wszystko układa się po jego myśli, do czasu, kiedy John podejmuje próbę wyjaśnienia powodów, dla których ugrupowanie murzyńskie o nazwie Black Power stało się grupą terrorystów. Wybucha prawdziwe piekło.
Bruce Willis po raz trzeci wciela się w rolę Johna McClane'a. Ty razem nasz bohater musi schwytać szalonego Simona (Jeremy Irons). Terrorysta podłożył ładunki wybuchowe w najbardziej ruchliwych punktach miasta i grozi, że będzie wysadzał po kolei ładunki gdy John nie spełni jego żądań. Nasz bohater został wciągnięty w grę i od tej pory musi odbierać telefon w każdej wyznaczonej budce. Przypadkową ofiarą staje się także Zeus (Samuel L. Jackson), który został wplątany w grę i musi razem z Johnem podołać wyzwaniu terrorysty.
Nałogowy hazardzista i piosenkarz Johnny Ingram (Harry Belafonte) pożycza dużą kwotę pieniędzy od gangstera Bacco (Will Kuluva). Aby spłacić swój dług postanawia napaść na bank. Organizuje grupę do włamania w której skład wchodzi Earl Slater (Robert Ryan) - były skazaniec i Dave Burke (Ed Begley) były policjant. Jednak podczas akcji, nic nie idzie zgodnie z ich planem.
Scott Summers i Emma Frost reformują Szkołę Xaviera dla Utalentowanej Młodzieży. Stawiają sobie wyraźny cel - chcą by ich działalność zadziwiła świat. Ale gdy w mediach niespodziewanie pojawia się wstrząsająca wiadomość dotycząca leku na gen mutacji, realizacja wszystkich ich planów zostaje powstrzymana.
Los Angeles, Nowy Jork, Paryż, Rzym, Helsinki. W jaki sposób opisać te miasta, wyrazić ich charakter, wyjątkość? Jarmush postanawia oddać głos tym, którze znają je na wylot - taksówkarzom. W każdym mieście spędzamy noc w jednej z taksówek, w każdej towarzyszą nam inne przygody opowiadane w ojczystym języku mieszkańców poszczególnych miast. Wszystkie zaskakujące i okraszone innym humorem. Kalejdoskop przywar narodowych, temperamentów, kompleksów i ambicji.
Przed sądem staje oskarżony o zabójstwo Latynos. Jego wina jest oczywista. Osądzić go może tylko społeczeństwo, reprezentowane przez 12 ławników, którzy rozpoczynają naradę. Czy wina oskarżonego jest naprawdę taka oczywista? Czy może nam wygodniej jest nie myśleć i ślepo podążać krótszą drogą znakowaną stereotypami i uprzedzeniami. Wśród tych 12 sprawiedliwych znajdzie się jeden, któremu droga na około wydaje się słuszniejsza i stara się przekonać innych, by pochylili się nad losem człowieka i oddali mu prawo do sprawiedliwego osądu. Czy moralność i człowieczeństwo znajdą więcej sprzymierzeńców?
Remake słynnego filmu Sydneya Lumeta z 1957 roku. Młodemu Portorykańczykowi zostaje postawiony zarzut zabójstwa ojca. Grozi mu nawet kara śmierci. O jego losie ma zadecydować 12 sędziów przysięgłych. Podczas pierwszego głosowania 11 jest za wymierzeniem najwyższej kary.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…