Filmy relacja ojciec-córka, katolicyzm

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje relacja ojciec-córka, katolicyzm. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Lady Bird

6,4
7,5
Christine „Lady Bird” McPherson (Saoirse Ronan) ze wszystkich swych młodzieńczych sił sprzeciwia się matce (Laurie Metcalf). Kobiecie silnej, wyrazistej o jasno sprecyzowanych poglądach, pracującej bez wytchnienia jako pielęgniarka po tym, jak jej mąż (Tracy Letts) stracił pracę.
Trzecia część sagi rodziny Corleone rozpoczyna się w Nowym Jorku w 1979 roku. Michael Corleone (Al Pacino) postarzał się już mocno, jednak nadal przewodzi rodzinie. Rozszedł się z żoną, a dzieci dorosły. Większość jego interesów jest zalegalizowana i przynosi poważne dochody. Powoli wycofuje się z przestępczej działalności i staje się szanowanym obywatelem. Zaczyna działać charytatywnie, nie skąpiąc dolarów na szlachetne cele, za co zaczyna go doceniać hierarchia kościelna. Ma nawet odebrać od nich nagrodę za swoje dobre uczynki, jednak – jak się okazuje – nie robi tego bezinteresownie. Od interesów i zbrodni przeszłości uciec i zapomnieć o nich nie jest łatwo, ale Michael jest już mocno zmęczony i postanawia wybrać następcę rodu. W kolejce po władzę rodziny staje ambitny i bezwzględny Vincent Mancini (Andy Garcia), nieślubny syn starszego brata Sonny'ego. Siostra Michaela, Connie, namawia go, aby zezwolił na przyjęcie nazwiska Corleone przez Vincenta, co uczyniłoby z niego pełnoprawnego członka rodziny. Jednak nic nie trwa wiecznie. Kiedy Vincent zaczyna uwodzić córkę ojca chrzestnego, przychylność Michaela zaczyna się kończyć.

Duchy Goi

7,2
Film przedstawia historię malarza Goya, który zostaje uwikłany w sprawę hiszpańskiej Inkwizycji. Aby ratować dziewczynę przed ciężkim więzieniem, Goya wstawia się za nią u zaprzyjaźnionego mnicha. Mimo to, Ines zostaje ukarana a artysta traci dotychczasową pozycję. Po trzech latach, następuje zniesienie Inkwizycji a bohaterowie spotykają się ponownie.


Niewielka ziemska posiadłość gdzieś na Nizinie Padańskiej, stary zagracony dom, a w nim niezwykła rodzina: ślepa matka i jej czworo dzieci - córka (Giulia) oraz trzech synów, z których jeden (Leone) jest upośledzony umysłowo, drugi (Alessandro) cierpi na epilepsję i tylko najstarszy (Augusto) jest dostatecznie normalny i przedsiębiorczy, żeby utrzymać całą rodzinę, prowadząc interesy w pobliskim miasteczku. Pod pozorami normalnego rodzinnego życia (rytuał wspólnych posiłków poprzedzonych modlitwą, wyprawy na cmentarz, gdzie znajduje się grób ojca) kłębią się wrogie instynkty, podłość i nienawiść, wybuchając od czasu do czasu gwałtownymi scenami. Ich prawdziwy sens nie dochodzi tylko do świadomości matki, potulnej bardziej z głupoty, niż dobroci. W głowie Alessandra rodzi się zbrodniczy plan "uzdrowienia" rodziny przez wyeliminowanie tych jej członków, którzy są jedynie ciężarem.

Spotlight

7,3
Spotlight to pasjonująca i zarazem szokująca opowieść o uhonorowanym nagrodą Pulitzera śledztwie przeprowadzonym przez dziennikarzy prestiżowego dziennika The Boston Globe. Jego wyniki wstrząsnęły opinią publiczną i spowodowały kryzys w jednej z najstarszych i najbardziej szanowanych instytucji świata. Zespół wytrwałych i dociekliwych reporterów bada zarzuty przypadków molestowania seksualnego w bostońskim Kościele Katolickim. Ich trwające rok śledztwo ujawnia skrzętnie tuszowany na najwyższych szczeblach zarówno hierarchii kościelnej, jak i władz świeckich, trwający całe dziesięciolecia skandaliczny, szokujący proceder. Wyniki tego dziennikarskiego śledztwa rozlały się falą po całym świecie ujawniając podobne przypadki.
Wypalony reżyser filmowy, nie ma już weny aby nakręcić kolejny film. Ucieka w świat fantazji przed przytłaczającym go otoczeniem.
Jest rok 814 r. n.e. Joanna postanawia przeciwstawić się z góry przypisanemu jej losowi kobiety. Jest przekonana, że jej zadaniem jest pójść za głosem powołania, a przeznaczenie wskaże jej drogę do Boga, każąc jednak zapłacić za to najwyższą cenę. W Szkole Katedralnej w Dorstadt Joanna spotyka hrabiego Gerolda. Ich przyjaźń przeradza się w miłość. Gdy Gerold wyrusza na wojnę, Joanna podejmuje ostateczną decyzję: w męskim przebraniu wstępuje do zakonu benedyktynów w Fuldzie i zostaje sławnym lekarzem. W obliczu zagrożenia demaskacją, Joanna ucieka do Rzymu, gdzie spotyka Gerolda. Doskonale potrafi ukryć swoją prawdziwą tożsamość, ale nie potrafi ukryć przed nim swojej miłości.

Kalwaria

6,9
Współczesna Irlandia. Ojciec James (Brendan Gleeson) jest poczciwym księdzem z małej wiejskiej parafii. Pewnego dnia podczas spowiedzi nieznajomy mężczyzna wyznaje mu, że planuje go zabić. W młodości był wykorzystywany seksualnie przez innego duchownego i teraz pragnie zemsty. Ojciec James ma siedem dni, aby uporządkować swoje sprawy. W tym czasie gorączkowo próbuje odnaleźć swojego potencjalnego zabójcę. Spotyka się też z parafianami. Dzięki rozmowom z nimi odkrywa mroczną prawdę o instytucji, której poświęcił życie.
Podczas dziesięciodniowej wizyty świątecznej niespełniony muzyk z Los Angeles próbuje wkraść się w łaski apodyktycznego ojca swojej dziewczyny i jej zżytego rodzeństwa.
Hanna (Karine Vanasse) ma trzynaście lat i rok 1963 będzie rokiem, w którym wszystko się rozstrzygnie. Rok wszelkich możliwości... Pomiędzy bezpaństwowym żydowskim ojcem, udręczonym i nieznanym poetą, katolicką matką, kruchą i wymarłą, czułym i współwinnym starszym bratem, łagodną przyjaciółką i jej nauczycielką o niepokojącym podobieństwie do Nany (Anna Karina w „Vivre sa vie”), Hanna budzi się do świata, szuka siebie i stara się stać się wolną młodą kobietą, odpowiedzialną za swoje życie…
Słowa kluczowe

Proszę czekać…