Filmy teatr, na podstawie sztuki

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje teatr, na podstawie sztuki. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Volpone (Harry Baur), stary wenecjanin, przy pomocy swego sługi chce wmówić swoim znajomym, że umiera, wiedząc, że każdy będzie starał się zdobyć przychylność niego, aby zostać jego spadkobiercą. Codziennie zalewany jest cennymi darami: m. in. lichwiarz wydziedzicza syna, zazdrosny mąż przynosi mu żonę do łóżka. Ale wkrótce odkrywa, że coraz bardziej sam się uwikłał w sieci kłamstw.


„Komedianci, czyli Konrad nie żyje” jest utworem komediowym, nie pozbawionym elementów groteskowych, czerpiącym z klasycznych tradycji tego gatunku. Akcja rozgrywa się dziś, we współczesnym teatrze, a bohaterami są aktorzy i aktorki, którym przypisano określone role. Zrywają oni z dotychczasowym porządkiem, zakładają inne kostiumy, by stworzyć „nowy wspaniały świat”. Na czele aktorów staje Kaliban. Zbieżność imienia bohatera, tak jak i innych postaci występujących w tej komedii (Prospero, Trynkulo, Stefano, Miranda, Albertynka…) nie jest przypadkowa. Imiona niczym role przylgnęły do postaci i determinują ich postępowanie. Czy możemy kreować rzeczywistość pozbawiając się pamięci? Odcinając się od swoich korzeni, wyrzekając tradycji? to tylko niektóre z pytań postawionych w tym przedstawieniu.

Amadeusz

8,3
Antonio Salieri jest jednym z najbardziej cenionych kompozytorów swoich czasów, pozostaje jednak artystą, w twórczości którego brakuje iskry geniuszu. Gdy poznaje młodziutkiego Wolfganga Amadeusza Mozarta, od razu wywiązuje się pomiędzy nimi rodzaj rywalizacji. Szybko pojawia się nienawiść do konkurenta, zazdrość czyniąca z Salieriego potwora. Jednak to właśnie w postaci Salieriego tkwi iskra tragizmu. Kompozytor w przewrotny sposób utożsamia uczucia widzów, spośród których wszyscy chyba mają wielkie marzenia, które okazują się nie do spełnienia. Poza tym to Salieri opowiada całą historię, to jego głos słyszymy zza kadru. Mozart zaś pozostaje niejako z boku jako niedościgły ideał.
W latach 30. w Paryżu. Madeleine Verdier (Nadia Tereszkiewicz), młoda i ładna aktorka bez grosza przy duszy, bez talentu, zostaje oskarżona o zabójstwo znanego producenta. Z pomocą swojej najlepszej przyjaciółki Pauline (Rebecca Marder), młodej bezrobotnej prawniczki, udowadnia swoją samoobronę i zostaje uniewinniona. Potem zaczyna się nowe życie, pełne chwały i sukcesu, aż prawda wychodzi na jaw...
Arogancki Wielki Książę jednego z państw bałkańskich przybywa do Londynu z powodu koronacji Jerzego V. Tam spotyka tancerkę, z którą ma nadzieję przeżyć małą, erotyczną przygodę. Piękna dziewczyna zdumiewa go swoją naturalnością i otwartością, zjednując sobie jego głębokie uczucie.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…