Filmy morderstwo, afroamerykanin, relacja międzyrasowa

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje morderstwo, afroamerykanin, relacja międzyrasowa. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Stewardessa, Jackie Brown, pracująca w meksykańskich liniach lotniczych przewozi pieniądze dla handlarza broni. Dwaj agenci FBI wpadają na trop tej nielegalnej współpracy i żądają od niej pomocy w złapaniu jej pracodawcy. Jackie postanawia przechytrzyć ich i swojego szefa i na własną ręke odzyskać pieniądze.
Grupka nastolatków, musi rozwiązać tajemnicę nagłych i makabrycznych zgonów, do których dochodzi w małym miasteczku.
Bulworth jest senatorem z ramienia partii demokratycznej ponownie kandydującym w wyborach w Kalifornii w 1996 roku. Przygnębiony prawicową tendencją w polityce, każe zorganizować zamach na siebie. Po sfingowanej śmierci jako muzyk wypowiada się w brutalnie szczery sposób, będąc wiernym swoim przekonaniom w formie hip-hopu...


Serial z konwencją znaną z filmu "Dzień świstaka". Detektyw Brett Hopper budzi się pewnego dnia po czym zostaje aresztowany za morderstwo. Zostaje uprowadzony, uśpiony i budzi się w tym samym miejscu, co dzień wcześniej przeżywając od nowa ten sam dzień. I tak będzie się działo do momentu, w którym nie wyjaśni sprawy zabójstwa.

Malcolm X

6,6

Ali

7,0
Pełna rozmachu opowieść o jednej z najbardziej kontrowersyjnych postaci współczesnego sportu. Przez jednych kochany, przez innych obrzucany obelgami, Cassius Clay to człowiek, którego siła sięgała daleko po za bokserski ring. Kiedy przechodząc na Islam przybrał nazwisko Muhammed Ali, stał się celem nieustannych ataków. Jednak nie ugiął się nawet pod naciskami władz, którym nie podobała się jego postawa wobec wojny w Wietnamie oraz radykalne poglądy w sprawach społecznych.
Historia opowiada o Franku Lucasie (Denzel Washington) – narkotykowym królu z Harlemu, który w latach 70. przemycał heroinę z południowo-wschodniej Azji w bagażach żołnierzy walczących w Wietnamie. Detektyw Richie Roberts (Russell Crowe) prowadzi śledztwo w tej sprawie. Frank Lucas przejął stawkę w grze i zaczyna budować własne imperium po nagłej śmierci szefa. Chociaż nigdy nie uczęszczał do szkoły, dysponował sporą wiedzę zebraną na ulicy. Zastosował ją łącznie z własną pomysłowością i ściśle biznesową etyką, aby przejąć kontrolę nad handlem narkotykami. Zasypywał ulice czystszym, tańszym towarem wykluczając z gry czołowe syndykaty i stając się gwiazdą w świecie handlarzy narkotyków. Richie Roberts działa wystarczająco blisko przestępczego świata, aby zauważyć zmianę u sterów. Szybko zaczyna podejrzewać, że czarny gracz znikąd ma zamiar zdominować ulice. Zarówno Lucas jak i Roberts mają swój własny rygorystyczny kod etyczny, który sprawia, że separując się od współpracowników, stoją samotnie po przeciwnych stronach wymiaru sprawiedliwości. Spotkanie, do jakiego musi ostatecznie dojść, zmieni nie tylko ich życie, ale losy całego pokolenia Nowego Jorku.
Raoul Peck wykorzystując niepublikowane dotąd fragmenty niedokończonej książki Jamesa Baldwina, słynnego afroamerykańskiego powieściopisarza i eseisty, bogaty materiał archiwalnych filmów i zdjęć, opowiada historię segregacji rasowej, prześladowań i walki o prawa Afroamerykanów w USA.
Film śledzi losy młodego prawnika Bryana Stevensona (w tej roli Jordan) i jego walki o sprawiedliwość, która przejdzie do historii. Po ukończeniu studiów na Harvardzie Bryan mógł przebierać w lukratywnych ofertach pracy. Zamiast tego wolał jednak pojechać do Alabamy, aby bronić niesłusznie skazanych z pomocą miejscowej adwokat Evy Ansley (w tej roli Larson). Jedną z jego pierwszych, a zarazem najbardziej medialnych, spraw jest sprawa Waltera McMilliana (w tej roli Foxx) skazanego na karę śmierci w 1987 r. za głośne morderstwo 18-letniej dziewczyny, mimo że większość dowodów świadczyła o jego niewinności, a jedyne obciążające go zeznania złożył przestępca, który miał motyw, aby kłamać. Wraz z upływem lat Bryan zostaje wplątany w sieć prawnych i politycznych intryg, a ponadto mierzy się z jawnymi i niczym nieskrępowanymi przejawami rasizmu, walcząc o Waltera i jemu podobnych z piętrzącymi się przed nimi przeciwnościami losu z jednej strony — jak również z systemem — z drugiej strony.

Uciekaj!

6,8
7,7
Czarnoskóry chłopak wyjeżdża ze swoją dziewczyną na weekend, by poznać jej rodziców. Miłe spotkanie zamienia się stopniowo w koszmar.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…