Filmy muzeum, relacja matka-córka

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje muzeum, relacja matka-córka. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Wybory

6,4
Jest jeden powód, dla którego prymuska Tracy Flick (Reese Witherspoon) zdecydowała się kandydować na prezydenta szkolnego samorządu: musi mieć wszystkie nagrody i wyróżnienia, jakie znajdują się w jej zasięgu. Ma jednak pecha, bowiem jej wychowawca Jim McAllister (Matthew Broderick) przejrzał ją na wylot i do startu w wyborach namawia szkolnego gwiazdora fudbolu Paula Metzlera. Wyprowadzona z równowagi Tracy niszczy plakaty swego przeciwnika, a wychowawca jest pewien swego sukcesu. Czyżby zapomniał, że ma do czynienia z upartą Tracy, która łatwo sie nie podda...

Venus

6,7
Maurice i Ian to dwaj starzejący się aktorzy. Niegdyś wielkie postacie londyńskich teatrów i kina, dzisiaj pozostały im tylko wspomnienia i czekanie na śmierć. Chociaż starają się do tego podejść z dystansem, rutyna wdarła się już do ich życia. Przerywa ją pojawienie się młodej siostrzenicy Iana, Jessie. Zamknięta i opryskliwa z początku dziewczyna wywraca ich życie do góry nogami.
Życie Anne (Diane Lane) powinno być spełnieniem marzeń. Kobieta jest bowiem żoną bogatego hollywoodzkiego producenta – Michaela (Alec Baldwin) i towarzyszy mu w podróżach po całym świecie. Anne żyje jednak w cieniu zapracowanego i nieobecnego męża, a żar namiętności w ich małżeństwie wypalił się już dawno. Pewnego dnia bliski współpracownik Michaela – beztroski Francuz o imieniu Jacques (Arnaud Viard), proponuje jej podróż samochodem z odbywającego się w Cannes festiwalu filmowego do Paryża. Zaplanowana na siedem godzin podróż, zamienia się w dwudniową przygodę pełną najlepszego jedzenia, doskonałego wina, zapierających dech widoków, nieoczekiwanego humoru oraz… szczypty romansu.


Amonit

6,5
6,2
Fabuła Ammonite kręci się wokół homoseksualnego związku dwóch kobiet. Akcja przeniesie nas na południowe wybrzeże Anglii z lat 40. XIX wieku. Poznamy brytyjską paleontolog Mary Anning, której to życiem inspirowany jest ten film. Kobieta zakochuje się w młodszej i pochodzącej z wyższej klasy społecznej Charlotte Murchison. Zobaczymy jak pierwsze animozje i brak zrozumienia przeradzają się w miłość i szaloną namiętność.
W postapokaliptycznym świecie, gdzie miasta są mobilne i walczą ze sobą o zasoby, aspirujący do wyższych sfer Tom zapobiega zabójstwu przywódcy Londynu. Jednak gdy uratowany pozbywa się swego wybawcy, ten zawiera sojusz z niedoszłą zabójczynią, żądną zemsty Hester.
Akcja filmu dzieje się w Londynie przed II wojną światową. Głównymi bohaterami obrazu będą Laura Henderson, ekscentryczna założycielka Windmill Theatre oraz dyrektor tego przybytku, demoniczny Vivian Van Damm. Henderson i Van Damm próbując przyciągnąć do Windmill Theatre zafascynowaną wówczas bardziej kinem niż teatrem publiczność, prezentowali na scenie zupełnie nagie modelki.
Annie tak jak większość osób w jej wieku próbuje się dowiedzieć czego tak naprawdę chce od życia. Jest zagubiona i czuje na sobie presję ze strony otoczenia, głównie rodziców. Jako sposób na zdystansowanie się od swoich egzystencjalnych dylematów traktuje pracę jako niania. Wkrótce okazuje się, że jest to bardzo trudne i niezwykle czasochłonne zajęcie.
Powszechnie szanowany prawnik Walter Bridge jest głową statecznej rodziny. Jego konserwatywne poglądy nadają ton życiu pozostałych domowników. Żona Waltera India nauczyła się podporządkowywać woli męża, jednak w głębi duszy tęskni za partnerskim układem i ciepłem miłości. Dorastające dzieci państwa Bridge zaczynają kwestionować surowe zasady ojca. Rodziną wstrząsają coraz silniejsze konflikty. Walter Bridge musi zweryfikować swoje podejście do życia, jeśli nie chce dopuścić do rozpadu rodziny.
Tuż przed śmiercią malarz Jean-Baptiste Emmerich zapowiada, że "ci, którzy go kochają, wsiądą do pociągu". Następnie umiera. Do pociągu na cmentarz Limoges wsiadają wszyscy jego przyjaciele, ci prawdziwi i fałszywi, spadkobiercy z prawego i nieprawego łoża, bliższa i dalsza rodzina - niektóre rodziny spotykają się wyłącznie na pogrzebach.
Leyla to szesnastoletnia Hinduska, która mieszka wraz z religijną rodziną w Lodynie. Pewnego dnia jej chłopak zapoznaje ją ze swoją przyjaciółką Talą, która właśnie zaręczyła się po raz czwarty, za każdym razem zrywając zaręczyny tuż przed ślubem. Dziewczyny szybko znajdują wspólny język i spędzają razem sporo czasu. W niedługiej przyszłości okazje się, że łączy ich coś wicęj niż tylko przyjaźń. Niestety Tala, wywodząca się z tradycyjnej, palestyńskiej rodziny, nie potrafi odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Czy drogi tych dwóch kobiet jeszcze kiedyś się skrzyżują?
Słowa kluczowe

Proszę czekać…