Filmy dziewiętnasty wiek, na podstawie powieści, małżeństwo

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje dziewiętnasty wiek, na podstawie powieści, małżeństwo. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Emma

7,0
Emma to piękna, bogata i mądra, ale impulsywna dama. Znana jest ze słabości do ingerowania w życie uczuciowe najbliższych. Niektóre próby swatania kończą się dla zainteresowanych katastrofą, a inni świetnie się przy tej okazji bawią. Przede wszystkim jednak Emma nie słucha głosu swojego serca i nie potrafi wybrać właściwego mężczyzny, a starają się o nią: kochliwy pastor Elton, dziarski i nieodpowiedzialny poszukiwacz przygód Frank Churchill oraz prostolinijny i szczery sąsiad George Knightley.

Emma

6,7
Emma to piękna, bogata i mądra, ale impulsywna dama. Znana jest ze słabości do ingerowania w życie uczuciowe najbliższych. Niektóre próby swatania kończą się dla zainteresowanych katastrofą, a inni świetnie sie przy tej okazji bawią. Przede wszystkim jednak Emma nie słucha głosu swojego serca i nie potrafi wybrać właściwego mężczyzny, a starają sie o nią: kochliwy pastor Elton, dziarski i nieodpowiedzialny poszukiwacz przygód Frank Churchill oraz prostolinijny i szczery sąsiad George Knightley.

Tess

7,0
Ubogi wiejski woźnica John Durbeyfield dowiaduje się, że jest być może potomkiem bogatej rodziny d'Urberville. Wysyła 16-letnią Tess, swoją najstarszą córkę, aby udała się do pałacu rzekomych krewnych. Piękna dziewczyna oczarowuje Aleca Stoke-d'Urberville, którego ojciec w rzeczywistości kupił nazwisko wraz z majątkiem. Alec uwodzi dziewczynę, a kilka miesięcy później Tess rodzi dziecko. Niemowlę umiera bez chrztu i Tess sama grzebie je na cmentarzu. Jakiś czas później dziewczyna rozpoczyna pracę na mlecznej farmie gdzie poznaje i z wzajemnością zakochuje się w Angelu Clare. W noc poślubną Tess postanawia wyjawić mężowi swoją mroczną tajemnicę. Zdruzgotany Angel opuszcza Tess i wyjeżdża do Brazylii.


Emma

7,4
Młoda kobieta jest tak skupiona na układaniu życia uczuciowego innym, że nie zauważa, co dzieje się wokół niej samej. Piękna, mądra i majętna Emma Woodhouse obserwując szczęśliwe związki swojej starszej siostry i guwernantki jest przekonana, że małżeństwa te są zasługą jej wyjątkowych umiejętności swatania, choć w rzeczywistości była jedynie świadkiem rozkwitającej miłości. Dziewczyna postanawia dalej wykorzystywać swój talent i skupia uwagę na sympatycznej, choć niezbyt lotnej i niezamożnej Harriet. Odradza jej przyjęcie oświadczyn miejscowego właściciela ziemskiego, uważając, że młoda panna zasługuje na kogoś lepszego – na przykład wyjątkowo dobrze sytuowanego pana Eltona. Poczynaniom Emmy z dezaprobatą przygląda się sąsiad Woodhouse’ów, pan Knightley. Uważa, że Emma wzbudza w Harriet niepotrzebne nadzieje i zaprzepaszcza jej szanse na dobry ożenek. Niepokorna Emma sądzi jednak, że to ona wie najlepiej, co dobre dla jej przyjaciółki.
Chory z miłości Oktawiusz de Saville nie mogąc zdobyć swojej ukochanej, udaje się do zajmującego się magią lekarza dusz. Ten przenosi jego duszę w ciało hrabiego Olgierda Łabińskiego, w którego żonie zakochał się Oktawiusz. Szybko okazuje się, że nawet jako hrabia de Saville nie jest w stanie zdobyć ukochanej.
Scarlett O'Hara jest kapryśną córką właściciela posiadłości w Georgii i zakochuje się w Ashleyu Wilkes. On jednak zaręcza się z inną kobietą.
Historia trzech przyjaciół, którzy decydują się na założenie fabryki włókienniczej.
Francja, XIX wiek. Prowincjonalny lekarz Karol Bovary czuje się samotny po śmierci żony i zaczyna coraz częściej odwiedzać Rouaulta, jednego ze swoich pacjentów. Wdowiec ulega urokowi jego córki Emmy i szybko postanawia się z nią ożenić. Ich małżeństwo nie jest jednak szczęśliwe. Kobieta nie może zadomowić się w nowym miejscu. Cierpi na nudę i pogardza swoim ograniczonym mężem. Emma po cichu marzy o miłości idealnej, o której czyta w romantycznych powieściach. W końcu żądza wrażeń popycha ją w ramiona arystokraty Rudolfa Boulanger oraz studenta prawa Leona Dupuis. Obydwa romanse są burzliwe, a także dramatyczne w skutkach. Opowieść o karmiącej się marzeniami kobiecie, która pragnie uwolnić się od rutyny i szarzyzny życia. Autorem ekranizacji powieści Gustawa Flauberta jest Claude Chabrol.
Pod koniec Wojny Secesyjnej, w nagrodę za swe bohaterskie czyny na polu walki – za które to poczytano m.in. mylnie odebraną próbę samobójczego ataku – porucznik Dunbar otrzymuje możliwość wyboru lokalizacji swojej dalszej służby. W ten sposób otrzymuje zadanie zmiany dotychczasowej obsady, przygotowania i utrzymania fortu, na dalekim zachodnim pograniczu Unii. W samotnej warcie towarzyszy mu jedynie pałętający się po prerii wilk – „Dwie Skarpety”, wyraźnie zaciekawiony obecnością człowieka. Kiedy w okolicy pojawiają się Indianie, początkowo z nieufnością podchodzą oni do „białego” człowieka. Z czasem jednak Dunbar zyskuje aprobatę plemienia, poznaje jego prawa i zwyczaje, by ostatecznie, jako „Tańczący z Wilkami” stać się jednym z ich braci.
David Copperfield jest osieroconym chłopcem, który dorastał w bardzo ciężkich warunkach. Jego ojciec zmarł jeszcze przed jego narodzinami, zaś matka chłopca nie była zbytnio zdrową kobietą. Gdy David miał 9 lat, jego matka poślubiła Murdstonea, który był uznawany za człowieka skąpego i okrutnego. Po jakimś czasie matka Davida umiera i musi wychowywać go ojczym, od którego strony David doznaje wielu przykrości i upokorzeń. Chłopiec pragnie za wszelką cenę uciec od świata, w którym żyje. Jego upór w działaniu powoduje, że osiąga swój cel. Zdobywa wykształcenie i zostaje sławnym pisarzem.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…