Filmy paryż, dziewiętnasty wiek, trójkąt miłosny

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje paryż, dziewiętnasty wiek, trójkąt miłosny. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

We wrześniu 1871 roku nieznany jeszcze nikomu nastoletni Artur Rimbaud napisał do Paula Verlaine’a list i dołączył do niego osiem swoich wierszy. Zachwycony nimi paryski poeta odpisał: Przybądź jak najprędzej, pokrewna duszo, wzywamy Cię, czekamy na Ciebie. Oparte na korespondencji i wierszach dwóch wielkich literatów "Całkowite zaćmienie" odtwarza historię ich spotkania oraz burzliwego romansu, który wstrząsnął środowiskiem kulturalnym XIX-wiecznej Europy. Zrealizowany na podstawie scenariusza Christophera Hamptona film Agnieszki Holland pokazuje miłość jako potężną siłę (tyle przynoszącą natchnienie, ile niszczycielską), a talent przedstawia jako błogosławieństwo i przekleństwo jednocześnie.
Scarlett O'Hara jest kapryśną córką właściciela posiadłości w Georgii i zakochuje się w Ashleyu Wilkes. On jednak zaręcza się z inną kobietą.
Tajemniczy głos wzywa młodziutką chórzystkę Christine (Emmy Rossum) do ujawnienia światu swego skrywanego talentu. Osierocona, samotna dziewczyna, której domem jest opera, ulega czarowi zagadkowej postaci. Jedynie nauczycielka baletu Madame Giry (Miranda Richardson) wie, że nieznajomym, w którym Christine upatruje swego „anioła muzyki”, jest Upiór (Gerard Butler), oszpecony geniusz muzyki, nawiedzający piwnice teatru i straszący tamtejszych artystów. Kiedy kapryśna diva Carlotta (Minnie Driver) porzuca nagle teatr, Christina dostaję swoją szansę. Jej porywającym występem olśnieni są zarówno widzowie, jak i kierownictwo teatru. Zakochany w chórzystce Upiór postanawia uczynić ze swej protegowanej gwiazdę opery. Christina jest mu wdzięczna, ale jej serce coraz chętniej odpowiada na zaloty przystojnego i majętnego patrona teatru wicehrabiego Roula de Chagny (Patrick Wilson). Przy dźwiękach porywającej muzyki szalone namiętności, ognista zazdrość i obsesyjna miłość wiodą bohaterów do punktu, z którego nie ma odwrotu.


Francja, XIX wiek. Trzydziestoletni, zabójczo przystojny, lecz niezamożny Ryno de Marigny ma poślubić dziewczynę z dobrego, arystokratycznego domu. Jego wybranka jest w nim śmiertelnie zakochana i nie zwraca uwagi na fakt, że głowę Ryno zaprząta ktoś inny. Babka dziewczyny, doświadczona kobieta, która jak mało kto zna życie francuskich elit zdaje sobie jednak sprawę, że plotki nie kłamią i narzeczony jej wnuczki wciąż kocha Vellini – kobietę niebezpieczną, dziką i gardzącą wszelkimi konwenansami. To właśnie sędziwej Markizie de Flers, Ryno opowiada burzliwą historię swego romansu z Vellini. Równocześnie i widzowie zostają błyskawicznie wciągnięci w pełną pasji opowieść o toksycznej miłości, zdradzie i pożądaniu.

Eiffel

6,6
Gustave Eiffel (Romain Duris), który właśnie zakończył współpracę przy Statui Wolności, jest u szczytu swojej kariery. Francuski rząd chce, aby stworzył coś spektakularnego na Wystawę Powszechną w Paryżu w 1889 roku, ale Eiffla interesuje tylko projekt metropolitalny. Wszystko się zmienia, gdy jego drogi krzyżują się ze swoją młodzieńczą miłością. Ich zakazany związek inspiruje go do zmiany panoramy Paryża na zawsze.
Akcja filmu toczy się w Nowym Jorku u schyłku XIX wieku. Newland Archer, należący do wyższych sfer Manhattanu, zakochuje się - na krótko przed ślubem z dawno już mu przyrzeczoną i naiwną May Welland - w jej kuzynce, hrabinie Oleńskiej. Oleńska ze względu na odejście od męża skazana jest w nowojorskim towarzystwie na los osoby z zewnątrz. Moralny nacisk rodzin powoduje przerwanie romansu dwojga kochających się ludzi. Newland prowadzi odtąd podwójne życie jako małżonek i niedoszły kochanek, a w jego duszy toczy się walka między pożądliwą wyobraźnią a moralną odpowiedzialnością.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…