Filmy jedenasty wiek

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje jedenasty wiek. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Akcja serialu Wikingowie: Walhalla toczy się ponad 1000 lat temu, na początku XI wieku, i opowiada o legendarnych przygodach najsłynniejszych wikingów, czyli Leifa Erikssona (Sam Corlett), jego ognistej i zawziętej siostry Freydis Eriksdotter (Frida Gustavsson) oraz ambitnego nordyckiego księcia Haralda Sigurdssona (Leo Suter). Gdy napięcie między wikingami i angielską rodziną królewską sięga krwawego zenitu, a sami wikingowie ścierają się między sobą z powodu sprzecznych wierzeń chrześcijańskich i pogańskich, ta trójka wyrusza w epicką podróż przez oceany i pola bitewne, od Kattegat do Anglii i dalej, aby walczyć o przetrwanie i chwałę.
Thibault jest francuskim arystokratą. Na jego zaślubinach dochodzi do tragedii: ktoś podsunął mu miksturę, która wywołuje mordercze reakcje, w wyniku czego zabija swoją ukochaną... Magik postanawia pomóc Thibaultowi i chce cofnąć go i jego giermka w czasie, jednak wystąpiły komplikacje i przeniósł ich do Chicago w XXI wieku...


Benjamin Franklin Gates pochodzi z rodziny, która od wielu pokoleń poszukuje największego skarbu USA: skrzyni pełnej kosztowności, ukrytej 200 lat temu przez założycieli państwa. Ścigany przez FBI odkrywa, że wskazówki dotyczące ukrycia skarbu znajdują się w oryginale amerykańskiej konstytucji.

Makbet

6,2
6,0
Szekspirowska opowieść o ambicjach, żądzy władzy, pasji, szaleństwie i przekraczaniu granic. Krwawy dramat rozgrywający się XI-wiecznej Szkocji, w którym jedno morderstwo pociąga za sobą kolejne, napędzając koło zbrodni. Tragedia jest nieunikniona – zemsta, zdrada, strach i obłęd zamykają bohaterów w pułapce ich własnych emocji.
Film opowiadający losy Makbeta, lorda szkockiego który marzy o władzy i tronie królewskim. Za namową żony, podstępnie zabija króla Dunkana i sam zostaje królem. Polański zrobił film mroczny i posępny w tonacji, jednocześnie bardzo dramatyczny. Można dostrzec tu żal, rozgoryczenie i ból po niedawno zamordowanej ukochanej żonie Sharon Tate. Film był kręcony już po tej osobistej tragedii Polańskiego, po przyjeździe do Europy. Scenariusz napisał wspólnie z Kenethem Tynanem - krytykiem literackim i kierownikiem literackim brytyjskiego Teatru Narodowego. Krytycy zarzucali Polańskiemu iż powierzył główne role aktorom niedoświadczonym i zbyt młodym do tego dramatu, a taką właśnie obsadę - inną niż dotychczasowe inscenizacje i ekranizacje, Polański przygotował rozmyślnie Chciał przez to przełamać nieuzasadnioną według niego tradycję przedstawiania pary głównych bohaterów jako pary w średnim wieku.
Polska, wiek XI. Ukazany historyczny okres państwa piastowskiego, w momencie konfliktu między Bolesławem Śmiałym, Sieciechem i biskupem Stanisławem. Król pragnie zawiązania bliższych stosunków z Rusią, jego oponenci z Rzymem. Powoduje to rzucenie przez biskupa klątwy na Śmiałego, co prowadzi do dramatycznego rozwiązania.
XIII wiek, cesarstwo Chin walczy z hordami mongolskich najeźdźców. Gdy ginie generał Yang do walki stają wdowy po zabitych wojownikach. Zrobią wszystko, by pomścić ukochanych. Czy jednak 14 dzielnych kobiet może pokonać całą armię? Rozpoczyna się seria krwawych bitew, których stawką jest honor i ojczyzna...
Historia rozgrywa się w odległych czasach legendarnych rozbójników normańskich. Na porządku dziennym są grabieże i walki na śmierć i życie. Apogeum następuje z chwilą objęcia władzy przez Ketila, który zabija wielu niewinnych ludzi. Ginie również jego największy przeciwnik, słynny wojownik Valgard. Jego syn, Kjartan postanawia pomścić śmierć ojca...
Rok 1000, Skandynawia. Mroźne, osnute mgłą zbocza gór, hardzi i brodaci wikingowie, ani jednej kobiety na horyzoncie. Egzystencja, na którą składają się dźwięki pękających czaszek i rzężenie rozrywanych gardeł. Dwa ścierające się systemy wierzeń – politeistyczny nordycki panteon pod przywództwem boga wisielców Odyna i monoteistyczny ukrzyżowanego Boga chrześcijan. Jeden surowy i samowyniszczający, drugi zachłanny, ekspansywny i fanatycznie bezwzględny. Oba skazane na zagładę z ręki ich wspólnego syna – jednookiego, niemego wojownika (Mads Mikkelsen). Valhalla Rising jest obrazem suto czerpiącym z mitologii nordyckiej oraz chrześcijańskiego uniwersum. Tytułowe powstanie może odnosić się zarówno do ostatecznego zapełnienia Valhalli ostatnimi mężnymi wikingami, ginącymi w walce, jak i do Ragnaroku – zmierzchu Bogów, poprzedzonego krwawą rzezią.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…