Filmy miłość, zazdrość, na podstawie sztuki

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje miłość, zazdrość, na podstawie sztuki. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Przedstawienie relacji miłości oraz nienawiści pomiędzy królową Elżbietą I a Robertem Devereux, hrabią Essex.


Bliżej

7,1
Błyskotliwa, romantyczna i zarazem niebezpieczna historia miłosna o przypadkowych spotkaniach, niespodziewanych i gwałtownych namiętnościach, pociągu i zwykłych zdradach. Bliżej, stanowiący adaptację nagrodzonej sztuki teatralnej Patricka Marbera, jest historią czwórki nieznajomych, których losy przypadkowo splatają się ze sobą.
Londyn, początek XX wieku. Wendy Darling każdego wieczoru zaczarowuje swoich braci przed snem opowiadając im historię o zawadiackim i groźnym kapitanie Hooku. Jednak pewnej nocy do ich pokoju wlatuje mały chłopiec, Piotruś Pan, który zabiera ich drogą przez gwiazdy do porośniętej bujną roślinnością dżungli w której znajduje się magiczna kraina Nibylandia. Tak zaczyna się opowieść o dzieciach mieszkających w miejscu, gdzie nie obowiązują żadne prawa dorosłych.
Ekranizacja sztuki Szekspira. Don Pedro odwiedza ze swymi żołnierzami posiadłość na Sycylii, aby spędzić tam urlop i nieco odpocząć. Dwóch mężczyzn i dwie młode kobiety zabiegają nawzajem o siebie: młodziutki Claudio i niewinna Hero, których miłosną idyllę z satysfakcją niszczy intrygant, Don John, oraz kłótliwi: Benedykt i Beatrice, właściwie sami piętrzący przed sobą uczuciowe przeszkody i próbujący triumfować jedno nad drugim.

O-Otello

6,7
O to adaptacja szekspirowskiego „Otella”, która rozgrywa się wśród dzisiejszej młodzieży. Współczesny Otello, czyli Odin, ma wszystko: talent do koszykówki, powodzenie wśród kolegów i najpiękniejszą dziewczynę w całej szkole. Ma też wroga, który zna jego słabości i nie cofnie się przed niczym, żeby go zniszczyć.
Paryż. W zacisznym hoteliku Casanova, położonym przy uliczce o tej samej nazwie, świadczą swoje usługi panienki do towarzystwa. Wśród nich prym wiedzie Słodka Irma. Nestor, naiwny policjant, postanawia zaprowadzić tu porządek. Licząc na pochwałę przełożonych, aresztuje trudniące się nierządem kobiety.
Trzy osoby. Jeden trójkąt. Bogaty i wpływowy mąż. Inteligentna, młoda i piękna kobieta, którą poślubił. Jej sentymentalny i atrakcyjny kochanek. Niebezpieczna kombinacja, być może nawet śmiertelna...
Sztuka opowiada o autentycznych zdarzeniach, które miały miejsce w Rzymie w 1599 roku. Zgwałcona przez ojca Beatryks zabija go za przyzwoleniem matki. Rodzina postanawia zamaskować zbrodnię. Jednak skrycie kochający Beatryks ksiądz Negri, zazdrosny o jej uczucie do młodego malarza Gianniego Giani donosi władzom o zbrodni. Przedstawienie w Teatrze Telewizji, zrealizowane w 1973 roku przez Gustawa Holoubka uchodzi za jedno z najciekawszych wystawień dramatu. Spektakl ten zapisał się w pamięci kilkoma znakomitymi kreacjami (Aleksandra Śląska jako Eleonora, Zdzisław Wardejn jako ksiądz Negri oraz Magdalena Zawadzka w roli tytułowej) i ciekawymi pomysłami inscenizacyjnymi (słynna pięciominutowa scena początkowa, rozegrana w całkowitym milczeniu).
Słowa kluczowe

Proszę czekać…