Filmy ogród, relacja sąsiad-sąsiad

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje ogród, relacja sąsiad-sąsiad. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Tomek- bramkarz pierwszoligowego klubu zwolniony z powodu kontuzji - to wdowiec wychowujący trzynastoletnią córkę Martę. Mając na uwadze jej dobro postanawia wyprowadzić się z podrzędnej dzielnicy Warszawy, w której przez kilka ostatnich lat był zmuszony wynajmować mieszkanie. Jego wybór pada na Konstancin - ekskluzywną, podwarszawską miejscowość, gdzie Marta miałaby szansę na dobrą szkołę, lepsze sąsiedztwo i bardziej odpowiednie towarzystwo. Żeby jednak jego marzenie mogło się spełnić Tomek w nowym miejscu musi znaleźć zarówno mieszkanie, jak i pracę. Tomek w trakcie swoich poszukiwań przypadkowo spotyka Barbarę (Elżbieta Słoboda), która - nie zawracając sobie zupełnie głowy takim drobiazgiem, jak płeć - przystojnego czterdziestokilkulatka uważa za odpowiednią osobę na stanowisko prowadzącego dom jej córki, Agaty.
W wypadku samochodowym Julia traci męża, sławnego kompozytora i małą córeczkę. Próbuje zapomnieć o tym, co się wydarzyło, zerwać swoje wcześniejsze więzi i rozpocząć nowe życie. Przeprowadza się do nowej dzielnicy Paryża, wierząc, że nikt jej tam nie znajdzie. Julii nie udaje się jednak zerwać ze wszystkimi uczuciami i ambicjami: zagrażają one jej „nowej” wolności. Nie potrafi zapomnieć np. muzyki swojego męża, która była może jej muzyką.

Złotokap

6,5
Indiana Jonsdóttir żyje na osiedlu mieszkaniowym na przedmieściach Rejkjaviku, wśród imigrantów, którymi szczerze gardzi. Żeruje na państwowym systemie opieki, symulując niezliczoną ilość chorób. W swoim małym, prywatnym ogrodzie trzyma największą dumę i radość życia – nagradzane na konkursach ogrodniczych drzewko Laburnum (Złotokap). Jej codzienną towarzyszką jest sąsiadka Johanna, szara, dobrotliwa kobiecina pilnująca porządku we wspólnocie mieszkaniowej, której poczciwość Indiana bezceremonialnie wykorzystuje. Pewnego dnia przedstawiciel Ministerstwa Środowiska składa Indianie wizytę, aby poinformować ją, że państwo egzekwuje nowe przepisy. Mówią one, że wszystkie rodzaje roślin, które nie rosły przed rokiem 1900, zostaną wyrwane z korzeniami. W tej sytuacji jedyną pociechę kobiety stanowi jej syn Unnar. Unnar żyje w cieniu matki, stale przez nią strofowany. Indiana traktuje go prawie jak dziecko i trochę świadomie, a trochę podświadomie cały czas powstrzymuje jego rozwój starając się utrzymać go zależnym od siebie. Z niezadowoleniem obserwuje podejrzaną pasję syna jaką jest ochotnicza grupa ratunkowa. Prawdziwym szokiem jest jednak dopiero wiadomość, że syn zakochał się w imigrantce. Wesołej, beztroskiej i szczerze oddanej Unnarowi Danieli trudno jest porozumieć się z przyszłą teściową. Tymczasem prawdziwy kataklizm dopiero przed Indianą.


Chata

6,4
4,0
Mack jest szczęśliwym mężem i ojcem trojga wspaniałych dzieci. Pewnego dnia jego rodzinę dotyka tragedia. Najmłodsza córka Missy zostaje porwana. Wszelkie dowody wskazują na morderstwo, choć ciała nie udaje się odnaleźć. Mack popada w coraz głębszą rozpacz, która powoli oddziela go od świata i rodziny. Kilka lat po tragedii otrzymuje tajemniczy list z zaproszeniem do leśnej chaty, w której rozegrał się dramat Missy. List wydaje się pochodzić od samego Boga. Pełen wątpliwości i obaw Mack decyduje się na spotkanie z nieznanym, które okaże się być niezwykłym doświadczeniem pozwalającym zrozumieć sens rodzinnej tragedii i zupełnie inaczej spojrzeć na życie i świat.

Niepokój

7,1
Skazany na trzymiesięczny areszt domowy za napaść na nauczyciela Kale Brecht spędza całe dnie podglądając nudnych sąsiadów. Niewinna rozrywka kończy się jednak z chwilą, w której chłopak zaczyna podejrzewać, że jeden z nich może być seryjnym mordercą... Nie mogąc opuścić domu, Kale prosi o pomoc znajomych. Amatorskie śledztwo szybko przeradza się jednak w dramatyczną walkę o przetrwanie. Bez ucieczki i jakiejkolwiek kryjówki grupa przyjaciół staje oko w oko z brutalnym mordercą, który nie zna litości.
Złośliwy, niepokorny i ciekawski Piotruś Królik to postać wyjątkowa; na jego zuchwałych przygodach wychowują się kolejne pokolenia dzieci na całym świecie. W komedii Piotruś Królik wojna tytułowego bohatera z panem McGregorem (Domhnall Gleeson) przechodzi na zupełnie nowy poziom – być może najwyższy z możliwych. Walka toczy się, oczywiście, o kontrolę nad ogrodem pana McGregora oraz o serce zakochanej w zwierzętach sąsiadki (Rose Byrne).
Pewnego dnia Adaś Niezgódka trafia do Akademii Pana Kleksa. Podczas swojego pobytu w tym miejscu poznaje zaczarowany świat bajek. Stara się rozwiązać tajemnicę Szpaka Mateusza oraz ma do czynienia ze złym Golarzem Filipem. Wszystko to odbywa się pod czujnym i opiekuńczym okiem Profesora Ambrożego Kleksa.
W jarmarcznej scenerii różowych faflamingów, marmurowych fontann i plastikowych palemek spotykają się Gnomeo i Julia i zakochują się w sobie po czubki uszu, a raczej krasnalich czapek. Jednak na drodze ich uczucia staje odwieczny konflikt – wywodzą się z wrogich sobie domostw – Montekich i Kapuletów. Czy miłość pokona wszelkie przeszkody?
Zbliża się konkurs warzyw. Jego główną inicjatorką jest Milady Tottington, która bardzo wpadła w oko Wallace'owi. Wobec tego Wallace i Gromit mają większą mobilizację, aby wziąść się ostro do roboty jako duet agencji Szkodnikuritas. Obaj mają za zadanie schwytać wszystkie króliki w mieście, patroszące owe warzywa. Niestety, konkurs się zbliża, a królików nie ubywa. Kiedy Wallace wpada na pomysł, by za pomocą swojego mózgomanipulacjomatora wyrzucić z małych móżdżków królików ich antyspołeczno-warzywożerne zachowania, wszystko się komplikuje. Pierwszy z nich został pozbawiony warzywnej obsesji, lecz... zyskał myśli i umiejętności Wallace'a. Jak się później okazuje, działa to też w drugą stronę... Następnego dnia miasto atakuje olbrzymi królikołak. Czy ma to coś wspólnego z experymentem Wallace'a i Gromita?!

Wałkonie

7,2
Trzeci film wyreżyserowany przez Federico Felliniego obrazuje historię pięciu przyjaciół, zbliżających się już do progu 30 lat. Żyją oni niezobowiązującym, "dziecięcym" życiem, wymigując się od poważnych obowiązków oraz pracy, od których preferują szwędanie się po nocach i grę w bilard. Wszystko zaczyna się jednak komplikować, kiedy Fausto (Franco Fabrizi) się żeni, a od Alberto (Alberto Sordi) odchodzi siostra zostawiając jego i matkę niemal bez środków do życia. Przyjaciele zdają sobie sprawę, że trzeba znaleźć pracę i zmierzyć się z "dorosłym" życiem. Nie okaże się to jednak proste.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…