Matrix

8,5
Haker odkrywa, że rzeczywistość, w której funkcjonuje, nie jest prawdziwa.

Casting

Wachowscy do roli Neo chcieli zaangażować Keanu Reevesa. Był ich pierwszym wyborem.

Wyjaśniają, " Kiedy przyszedł na spotkanie z nami, wiedzieliśmy, że szacuje nasz dorobek. Rozmawialiśmy o filmie w sposób, w jaki rozmawiamy tylko ze sobą. "Keanu ma w sobie wiele chłopięcych cech, tak potrzebnych do tej roli. Jednocześnie jest poważny, dzięki czemu będzie mógł przejść metamorfozę. W wyniku której stanie się na tyle silny, aby przejąć kontrolę nad sytuacją." Mówi Reeves, " Kiedy po raz pierwszy przeczytałem scenariusz, wydał mi się zaskakujący. Był kombinacją szalonej akcji, niezwykłych postaci, połączonych interesującymi wątkami. W dodatku Larry i Andy to wyjątkowo dobrzy ludzie, bardzo szczodrzy i uprzejmi. To razem sprawiało wrażenie czegoś, czego nigdy wcześniej nie dostrzegłem na planie filmowym: spotkania serca i duszy, ducha i akcji. "Wcielam się na ekranie w ciekawą postać, początkowo znaną jako Thomas Anderson, później jako Neo. To jednostka wyalienowa z naturalnego środowiska, wszystko wzbudza jego podejrzenie. Poszukuje elementu, który ostatecznie nadałby sens jego życiu. Wierzy, że Morfeusz, postać Laurence'a Fishburne'a, zna odpowiedzi na wszystkie pytania.".

Wachowscy o Fishburnie, " Laurence to wspaniały aktor. Nadaje swoim postaciom ekranową prezencję. Opowiada Fishburne, "Wizualnie, styl tego filmu to coś nowatorskiego i zadziwiającego. Morfeusz jest liderem renegatów, wyrzuconych z realnego świata, nieustających w poszukiwaniach osoby, która jest zdolna udzielić pomocy w niekończącym się pościgu. Niektóre wątki filmu zwracają uwagę na walkę świata istniejącego realnie ze światem współtworzonym przez siły nienaturalne. Różnica leży pomiędzy tym, co postrzegane jest jako prawdziwe, a między tym, co jedynie podpowiada nam nasz umysł.

Wiele trudności sprawiło znalezienie odpowiedniej odtwórczyni roli Trinity, jedynej żeńskiej członkini grupy Morfeusza. Trinity to kobieta twarda, głęboko oddana sprawie. Emocjonalnie uzależniona jest jednak od Neo oraz roli, jaką odegra dla dobra ludzkości.

Reżyserzy rozmawiali z wieloma aktorkami, zanim znaleźli Carrie-Anne Moss, "jak tylko spostrzegliśmy ją na przesłuchaniu, wiedzieliśmy natychmiast, że to jest Trinity," wspominają. "Chcieliśmy obsadzić w tej roli kogoś nieznanego szerokiej publiczności. W pewnym sensie chcieliśmy uchronić ją od mylnych przeczuć, czy Trinity to 'pozytywna postać', czy też 'czarny charakter'," mówią. "Carrie-Anne wyraźnie zaznacza swoją obecność na ekranie. Choć nie jest wykwalifikowaną wojowniczką, sprawia wrażenie gotowej do skopania wielu tyłków!". Moss komentuje, "Wspaniale bawiłam się oglądając Bound, dlatego też, kiedy dowiedziałam się, że to właśnie Larry i Andy są twórcami The Matrix, byłam zachwycona.

"Trinity to silna kobieta. Ma do wypełnienia specjalną misję. Zrobi wszystko, aby dopiąć celu. To prawdziwa wojowniczka. Pragnie jednocześnie prawdziwej miłości. Potrafi współczuć, co dostrzegamy w uczuciu, jakim darzy Neo. Jest pełna kontrastów. W dodatku nosi wspaniałe ubrania!".

Larry i Andy odtwórcę roli agenta Smitha odnaleźli w dalekiej Australii. Podziwiali Hugo Weavinga w Priscilli, Królowej Pustyni oraz w Proof. Z niecierpliwością oczekiwali spotkania. Hugo przyjechał do Los Angeles na przesłuchania. Był fenomenalny. Gotowy poświęcić się i poddać wymagającemu treningowi, którego wymagała ta rola. Był przygotowany na całkowite poświęcenie." Mówi Weaving, " To inna postać od tych, do jakich przywykłem. Koniecznie chciałem pracować z Larrym i Andym. To bardzo utalentowanymi scenarzyści i reżyserzy. Postać agenta Smitha to skomplikowana rola i duże wyzwanie. Jest stróżem prawa i przedstawicielem potężnej machiny. Ma charakterystyczne ludzkie cechy. Bywa zły, dumny, arogancki . W międzyczasie wymyśla przeróżne teorie i w konsekwencji staje się mieszanką przerażenia i śmiechu. ".

Joe Pantoliano, który miał już szansę pracować z Wachowskimi przy okazji filmu Bound, gdzie zagrał w głównej roli. Tym razem pojawił się na planie The Matrix jako Cypher, zwolennik Morfeusza. Swoim udziałem wniósł do historii tak charakterystyczny cyniczny humor. "Dobrze wiedzą, czego chcą,", wyjaśnia.

"Potrafią sobie wszystko dokładnie wyobrazić, więc kiedy mówią; 'podejdź tutaj; powiedz to; pójdź tam" , robią to z pełnym przekonaniem. To wspaniałe uczucie, uwielbiam pracować z nimi."

Choreografia walk wschodu

The Matrix to wyjątkowe kino z wielu powodów, jednym z nich nie wątpliwie są elektryzujące elementy wartkiej akcji. Niektóre sceny walk to demonstracja, niekiedy wyjątkowo dramatyczna, ewolucji, jakiej podlega Neo. Styl fizycznych konfrontacji wyrasta z natury filmu.

Wachowscy wyjaśniają, "Kiedy uświadomimy sobie, jakie możliwości niesie ze sobą nowoczesna elektronika, nasze umysły wydają się nie obejmować jej granic. Jeżeli więc wiadomości, które posiadają główne postacie The Matrix są wprowadzane do ich umysłów przez wpływową instancję, bez trudu można wyobrazić sobie sytuację, w której każdy, bez swojej wiedzy, może stać się tak dobrym karateką jak Jackie Chan.

Pomysł filmu oferował Wachowskim możliwość pracy na terytorium szczególnie ich interesującym. Bracia od lat są oddanymi wielbicielami kina akcji rodem z Hong Kongu. "Od zawsze szukaliśmy sposobu, aby wykorzystać wartości kina azjatyckiego, zwłaszcza na arenie sztuki walki, w produktach filmowych kultury Zachodu.", opowiadają.

Kierownik produkcji Barrie Osborne tak wyjaśnia podstawowe różnice pomiędzy wschodnim a zachodnim stylem choreografii walk: "Większość specjalistów z Ameryki korzysta z pomocy trików filmowych, aby uchronić kaskaderów od niebezpieczeństwa. Jednak przy użyciu wschodnich technik choć wydają się kontrolowane, są wspaniale stylizowane. To jak zabawa z marionetkami, z tą różnicą, że w ich roli tym razem występują ludzie. Co wymagało wyjątkowych zdolności i finezji.".

Bracia od lat podziwiali pracę YUEN WO PINGA, jednego z przednich specjalistów Kung Fu z Hong Kongu. Kiedy wspomnieli o nim przy okazji rozmowy z Joelem Silverem, dowiedzieli się, że on również jest wielbicielem wybitnego choreografa. Silver szybko poparł pomysł zaangażowania Pinga do pracy nad filmem.

Barrie Osborne odnalazł Wo Pinga w Chinach, gdzie złożono mu wstępną ofertę. Wo Ping przystał na propozycję Wachowskich pod jednym warunkiem: musiano zagwarantować, że cała obsada będzie gotowa przejść wymagający trening siłowy, aby odpowiednio przygotować się do zdjęć.

Mówi Wo Ping "Trening jest niezwykle intensywny, należy to potraktować bardzo poważnie.

"Po pierwsze należało przysposobić całą obsadę do pracy z pomocą drutów, na których umieszczono niektóre walki. Należało opanować sztukę odpowiedniego na nich balansowania. Aby dodatkowo wzmocnić efekty wizualne, umocowano je w powietrzu. Najtrudniejszy wydawał się proces lądowania z utrzymaniem balansu, aby ujęcie sprawiało wrażenie naturalnego, jakby aktorzy wykonywalni te ryzykowne skoki bez żadnych zabezpieczeń. Następnym krokiem było opanowanie sztuk walk.

Mówią Larry i Andy Wachowscy, "To nie lada zadanie zakomunikować aktorom, że będą musieli spędzić cztery miesiące trenując i ucząc się sztuki Kung Fu, choć w tym samym czasie mogliby zagrać w innym filmie! Pod tym względem duże wrażenie wywarła na nas postawa Keanu. Rozumiał nasze wymagania i zaimponował nam oddaniem i zaangażowaniem. To się tyczy nie tylko Keanu, ponieważ zyskaliśmy poparcie całej ekipy, choć reżim treningowy był wyjątkowo rygorystyczny.".

Obsada spędziła ponad trzy miesiące w Los Angeles trenując pod czujnym okiem Wo Pinga, po czym zmieniła miejsce lokacji na Sydney w Australii, gdzie jeszcze na miesiąc przed rozpoczęciem pierwszych zdjęć dopracowywano choreografię walk. "Zaszczytem było pracować z Wo Pingiem. Od lat byłem jego fanem, dlatego też możliwość poznawania jego techniki i stylu była okazją, jaka przytrafia się raz w życiu." dodaje Keanu Reeves.

"Początkowo bardzo dokładnie się wszystkim przyglądał, zapewne chcąc poznać nasze dobre i złe strony. Dalszą naukę opierał na swoich spostrzeżeniach."

"Należy zauważyć, że prawie nikt z obsady nie wiedział nic o sztuce Kung Fu. Jednak efekt końcowy mówi sam za siebie. Nie mogliśmy oczekiwać niczego więcej. To wszystko dzięki ogromnemu zaangażowaniu wszystkich, którzy brali udział w tym przedsięwzięciu.", zauważa Wo Ping.

"Choreografia Wo Pinga jest jedyna w swoim rodzaju. Jest ekscytująca, wywołuje dramatyczne efekty. Wydaje mi się, że byliśmy pierwszymi zachodnimi aktorami , którzy zyskali okazję pracy w takim stylu. Jestem bardzo wdzięczny za taką okazję. Nigdy wcześniej nie byłem w lepszej formie. To wspaniałe uczucie!", dodaje Laurence Fishburne.

O produkcji

Kultura epoki komiksów i grafiki wydaje się zauważać jedynie najbardziej dramatyczne alternatywy. Przedstawiając wizję przyszłej rzeczywistości, jako miejsca, gdzie wszelkie prawa stworzono z zamiarem ich łamania. Larry i Andy Wachowscy dorastając próbowali rozwikłać takie właśnie zagadki. The Matrix to twór powstały z lektury mało konwencjonalnej literatury oraz zainteresowania starożytną mitologią i legendami. Mówią bracia, "Z całego serca wierzymy we wpływ mitologii na ludzi końca XX wieku." Te niezwykłe pomysły należało zdefiniować na nowo, kiedy możliwości i siła Internetu stała się chlebem powszednim. Zarówno dla scenarzystów, jak i innych twórców, którzy dorastali w okresie niesamowitego rozwoju rynku komputerów osobistych, sieć stała się źródłem nowych dróg ekspresji. Wachowscy spoglądali na rewolucję technologiczną z różnych perspektyw pracując nad scenariuszem do The Matrix.

Opowiadają, "Myślą przewodnią scenariusza jest idea, że wszystko jest repliką świata istniejącego w przyszłości.". Bracia rozwijali ten niepokojący pomysł w korzystając z możliwości, jakie oferuje kino akcji, wyszukana scenografia oraz inne skomplikowane drogi rozstrzygania tego problemu.

Wachowscy kontynuują, "Od zawsze na świecie żyły jednostki, które poszukiwały głębszego znaczenia życia. Dochodząc niekiedy do zadziwiających rozwiązań. W naszej opowieści chcieliśmy ukazać, co się dzieje z grupą ludzi zadających inne pytania niż pozostali, na które uzyskują zaskakujące odpowiedzi. Pragnęliśmy z tych odkryć uczynić punkt wyjściowy filmu, nie jego koniec. Intrygujące wydawało się, jak zachowają się bohaterowie, kiedy dzięki nowym doświadczeniom dostrzegać będą więcej niż inni. ".

Bracia Wachowscy po raz pierwszy dali się poznać szerokiej publiczności mrocznym i romantycznym thrillerem Bound. Jednak już przed rozpoczęciem pracy nad Bound, przygotowywali scenariusz do The Matrix. Gotowy skrypt wysłali do producenta Joela Silvera, który ma już w swoim dorobku przygodę z kinem futurystycznym. Najlepszym tego przykładem są Predator i Człowiek Demolka. Od pierwszej chwili zainteresował się pomysłem.

Silver wyjaśnia, "The Matrix to wyjątkowo skomplikowana historia. Jej akcja rozgrywa się w przyszłości, narracja jest jednak prowadzona w czasie teraźniejszym Nie sposób tego wyjaśnić w zaledwie kilku słowach! Larry i Andy spędzili wiele czasu doskonaląc ten scenariusz, aby trafił w gusta szerokiej publiczności. Rzadko masz okazję pracować z kimś tak oddanym pracy, oraz tak zdecydowanym i utwierdzonym o jej wartości.".

Ekipa filmowa planowała połączyć prowokujące wizje z obrazami, efektami i akcją, która zachwyci widzów. Nie można zapomnieć o kolejnym istotnym elemencie tej układanki; o scenach walk. To otwiera nieznany dotąd rozdział intensywności stylistyki obrazu. Co więcej Wachowscy próbowali pójść jeszcze dalej, filmując rzadko używanymi w kinie amerykańskim technikami całe sekwencje.

Jednak zanim mogli rozpocząć proces wprowadzania swoich wizji w życie, musieli skompletować obsadę filmu.

Plan filmowy

Kiedy rozpatrywano najbardziej atrakcyjne miejsca dla realizacji zdjęć, Australia od pierwszej chwili miała zwolenników.

Mówi jeden z kierowników produkcji oraz Australijczyk z pochodzenia Andrew Mason, "Australia to miejsce rozkwitającego przemysłu filmowego oraz niebywałe źródło talentów.". Mason, który wcześniej był producentem Dark City w reżyserii Alexa Proyasa, również realizowanym w jego rodzinnym kraju służył pomocnymi radami w doborze odpowiednich i najlepszych specjalistów oraz lokalizacji na plan The Matrix.

The Matrix kręcono w Sydney przez dwa miesiące, wykorzystując nie tylko studia filmowe i ich dekoracje, lecz także miejscowe ulice, dach i opuszczone magazyny. Joel Silver entuzjastycznie odnosił się do Sydney jako miejsca głównej produkcji, "Doświadczenie filmowe, konkurencyjne opłaty oraz wyjątkowe możliwości tego miasta do dostosowania się praktycznie do każdego produkcyjnego zadania, to wszystko znacznie podnosiło jego, już i tak wysokie walory. Wspaniała architektura, położenie geograficzne utwierdziło nas w przekonaniu, że dokonaliśmy właściwego wyboru!".

Zadanie stworzenia futurystycznych dekoracji, łącznie ponad 30, powierzono scenografowi OWENOWI PATERSONOWI. Dwa największe stanowiły wnętrze Nebuchadnezze, siedliska Morfeusza i zwolenników, oraz budynku rządowego, na którego potrzeby zaadoptowano jeden z budynków biurowych w Sydney. Na planie zamontowano ponadto olbrzymie światło oraz wielkie tło, aby oświetlenie sprawiało naturalne wrażenie.

Mówi Paterson, "W scenariuszu była sekwencja strzelaniny, która rozgrywała się w budynku biurowym. Oczywiście nie było sposobu na zrealizowanie tego w 'naturalnym środowisku'. Zbudowaliśmy więc stalową konstrukcję na scenie, zbliżoną kształtem do dzisiejszych drapaczy chmur. Potrzebowaliśmy jedynie tła, które sprawiałoby wrażenie realnego widoku z okien. Pełnego obrazu dopełniło odpowiednie oświetlenie.".

Wyjaśnia kierownik produkcji Barrie Osborne, "Oświetlenie wydawało się być 35 milimetrowym odbiciem powiększonym do ogromnych rozmiarów. Trzeba zaznaczyć, że zdjęcia kręciliśmy specjalnymi kamerami. Światło miało około 12 metrów szerokości i 48 m długości!'.

Dodaje producent Joel Silver: "To bez wątpienia najdłuższy strumień światła, jaki widziałem na planie filmowym. Zaletą było, że kiedy kręciliśmy w dekoracjach budynku biurowego, jednocześnie używając jego pełnej mocy, można było odnieść wrażenie przebywania w tym miejscu. Przygotowując doskonałe tło skorzystaliśmy z pomocy wykreowanych przez komputer obrazów. Musieliśmy, niestety, usunąć słynną Operę w Sydney oraz most, ponieważ akcja filmu rozgrywa się w mieście bez nazwy, nie w Sydney.".

"Patrzę na The Matrix jak na przełomowy krok w historii kina. Stylistyka, efekty specjalne łącznie z sekwencjami czystej akcji. Tego jeszcze nikt przed nami nie próbował. Ponadto na planie używaliśmy stylów walk oraz technik fotograficznych, które nie były dostępne jeszcze sześć miesięcy wcześniej. Nie wspominając o pracy kaskaderów, którzy byli zadziwiający.".

Wachowscy to prawdziwi wizjonerzy, chciałbym pozwolić sobie na stwierdzenie, że The Matrix będzie obrazem, który na nowo zdefiniuje pojęcie gatunku kina akcji. Jest wyjątkowo spektakularny.", kończy Silver.

Warner Bros w porozumieniu z Village Roadshow Pictures, Groucho II Film Partnership i Silver Pictures Productions przedstawia Keanu Reevesa i Laurence'a Fishburne'a w filmie The Matrix, w pozostałych rolach wystepują Carrie-Anne Moss, Hugo Weaving i Joe Pantoliano. Muzyka Don Davis, montaż Zach Staenberg, scenografia Owen Paterson zdjęcia Bill Pope. Koprodukcja Dan Cracchiolo, kierownictwo produkcji Barrie Osborne, Andrew Mason, Andy Wachowski, Larry Wachowski, Erwin Stoff i Bruce Berman. Produkcja Joel Silver, scenariusz i reżyseria Bracia Wachowscy. Dystrybucja Warner Bros., A Time Warner Entertainment Company.

Próbując uchwycić moment akcji: fotografia strzału

Wykorzystanie techniki zwolnionego filmowania było niezbędne dla stylistyki scen akcji w The Matrix. Niektóre elementy scenariusza również wymagały specjalnego potraktowania. Te sceny właśnie wymagały dynamicznego ruchu kamery przy jednoczesnym kolistym filmowaniu w zwolnionym tempie, co zbliżało się do 12 tysięcy klatek na sekundę. Wachowscy nazwali tę metodę 'Fotografią - Strzału'.

Proces, żartobliwie nazywany 'Flow-Mo' oferował ekipie nieograniczone możliwości kontrolowania szybkości oraz ruchu elementów na ekranie. Dla przykładu, wojownik, który chcąc skrzywdzić przeciwnika unosi się ku górze, szybciej osiągając najwyższy punkt skoku, wydaje się zawisnąć w powietrzu, wyciągając nogę w zawrotnym tempie, aby później z gracją osiąść na ziemi. Joel Silver porównuje to do animacji cyfrowej.

Wachowscy specjalnie w celu przedyskutowania swoich wizji spotkali się z JOHNEM GAETA, dyrektorem d/s efektów wizualnych w Manexie z Północnej Karoliny, firmie znanej z działalności na tym właśnie polu. Mówi Gaeta, "Wachowscy są dziećmi ery komiksów, wiedzą wszystko o sztuce japońskiej animacji zwanej 'anime', którą chcieli ożywić przy pomocy aktorów dla potrzeb filmu. Anime korzysta w wielu aspektach z 'fizyki dziesiątkowania', rozbija akcję na tysiące komponentów, później skrupulatnie kontrolowana pozwala na budowanie bardziej dramatycznej akcji, cały czas korzystając z tego samego ujęcia.

Drużyna Gaety oraz ekipa filmowa po raz pierwszy zatrzymała akcję, którą później zamierzali poddać kolejnym zabiegom przy pomocy konwencjonalnej kamery. Następnym krokiem było przeniesienie ujęć za pomocą skanera do komputera i używając systemu laserowego zaznaczenie konkretnych ruchów kamery, które miały się znaleźć w ostatecznej wersji sceny.

Wokoło zaznaczonej dróżki ustawiono rzędy kamer, ich zadaniem było zachowanie tylko jednego, prostego ujęcia. Kolejno wprowadzano te wiadomości do komputera, który opierając się na posiadanych danych w międzyczasie już tworzył obrazy zbliżone do animacji. Komputer zachowywał ujęcia niemal 'pomiędzy', tak jak animatorzy posługują się ramkami próbując gładko przejść od jednego ujęcia do drugiego, aby ich seria przemknęła przed oczami widza tak szybko lub tak wolno, aby obraz nie stracił swojej jedności.

Oczywiście wykorzystywana technika wymaga czasu i precyzji, pomaga jednak przedstawiać obiekty i ludzi w sposób, w jaki dotąd nikt tego nie dokonał. "Korzystaliśmy z technik znanych z japońskich obrazów Ghost in the Shell albo Akira. Nasza produkcja ma nad nimi pewną przewagę; jest żywą repliką sztuki anime, podczas gdy wymieniane tytuły to filmy animowane. Wykorzystaliśmy każdy dostępny rodzaj efektów specjalnych, myślę, że poszliśmy nawet krok do przodu." mówi Joel Silver.

Świat według The Matrix

Obok niezwykłych możliwości w odkrywaniu nowych sposobów przedstawiania akcji na ekranie, praca na planie The Matrix pozwoliła na naszkicowanie wielu fantastycznych stworzeń i krajobrazów.

Wachowscy podkreślają, "Mamy wielki szacunek dla obrazu. Film jest medium graficznym. Najważniejsze są zdjęcia.".

Pracę scenografów inspirowały klasyczne już powieści wykorzystujące grafikę oraz dokonania największych mistrzów komiksu . Doświadczyli szczególnego zaszczytu, kiedy GEOF DARROW zdecydował się na współpracę. Darrow należy do ścisłego grona ulubionych artystów Wachowskich. "Wykreował the Sentinels, the Pods i the Towers.", wspominają. "Byliśmy zaszczyceni jego obecnością na planie. Pochodzi z Iowa, teraz mieszka w Paryżu. Nie byliśmy do końca pewni, czy przystąpi na naszą ofertę. Był tak nieśmiały - "jesteście tego pewni?-, pytał, po czym zasypywał nas wspaniałymi pomysłami. Zrobił wiele dobrego dla naszego filmu.".

Treść

Istnieją dwa światy: pierwszy to świat, w którym żyjemy na codzień, drugi zaś to ten, który znajduje się tuż obok.

Jeden z nich to Matrix.

"Czy miałeś kiedyś taki sen Neo, sen, który wydawał się być realny? Co by się stało gdyby trwał, Neo? Jak rozpoznałbyś różnicę pomiędzy snem a jawą?

Neo (KEANU REEVES) desperacko poszukuje prawdy o Matrix. To temat, o którym inni tylko szepczą. To coś tajemniczego i nieznanego. Coś. Neo jest pewien, że to niewyobrażalne coś przejęło zbrodniczą kontrolę nad jego życiem.

Czym jest Matrix?

Neo jest przekonany, że jedynie Morfeusz (LAURENCE FISHBURNE), uznawany za najbardziej niebezpiecznego żyjącego człowieka, prawdopodobnie zna odpowiedzi na wszystkie jego pytania.

Jedyne co mogę zaoferować to Prawda.

Pewnej nocy Neo poznaje Trinity (CARRIE-ANNE MOSS), piękną nieznajomą. Wskazuje ona Neo drogę do innego świata, gdzie spotyka Morfeusza, od którego dowie się całej prawdy o Matrix.

Po drugiej stronie istnieją także pozostali. Ich zadaniem jest absolutna ochrona Matrix. Grupie przewodzi agent Smith (HUGO WEAVING). Wspólnie posługują się metodami zbierania informacji, które będzie można wykorzystać do szantażu niewinnych.

Co dobrego można zdziałać dzięki rozmowie telefonicznej, jeżeli nie możesz nic powiedzieć?

Neo, Morfeusz i Trinity będą zmuszeni stoczyć brutalną walkę o życie. Aby poznać odpowiedzi, których poszukują od lat, aby wreszcie zrozumieć kto i dlaczego obsadził ich w tym dramatycznym spektaklu, oraz rozpoznać nieuniknione przeznaczenie.

Broń. Masa broni.

Każdy ruch, każda sekunda i myśl jest na wagę złota, ponieważ oddala ich od chwili, kiedy wreszcie uwolnią się od Matrix. Od egzystencji, w jakiej zmuszeni byli trwać lata.

Uwolnij swój umysł.

Keanu Reeves, Laurence Fishburne, Carrie-Anne Moss, Hugo Weaving i Joe Pantoliano występują w głównych rolach w nowym, prowokującym, futurystycznym filmie akcji The Matrix, autorstwa braci WACHOWSKICH, którzy są jednocześnie reżyserami filmu, powstającego przy udziale producenta JOELA SILVERA. Kierownikami produkcji są BARRIE OSBORNE, ANDREW MASON, ANDY i LARRY WACHOWSCY, ERWIN STOFF i BRUCE BERMAN. Warner Bros. będzie dystrybutorem The Matrix na terenie Stanów Zjednoczonych oraz na całym świecie.

Więcej informacji

Proszę czekać…